י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בן נ"ח בפטירתו

הדיין ממקסיקו הרה"ג שאול דניאל מאלח זצ"ל

אבל בקהילה היהודית במקסיקו לאור פטירתו בטרם עת של הרב דניאל מאלח זצ"ל בגיל 58 בלבד | הרב הובא למנוחות כאשר המונים מבני הקהילה מלווים אותו וחולקים לו כבוד אחרון

הדיין ממקסיקו הרה"ג שאול דניאל מאלח זצ"ל
רבי שאול דניאל מאלח זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ממקסיקו הגיעה הבשורה הקשה על פטירתו של הרה"ג רבי שאול דניאל מאלח זצ"ל. אב"ד בקהילת אמיא בארגנטינה ובקהילות שונות בדרום אמריקה מחבר ספר 'דברי דניאל' על מסכת כתובות.

הרב מאלח היה דיין חשוב בקהילה היהודית במקסיקו מעל עשרים שנה, והיה מומחה לענייני גיטין ואבן העזר.

המנוח כתב עשרות תשובות להתיר עגונות וניהל מספר פעמים היתר מאה רבנים. כן נהג לצטט בתשובותיו את פסקי מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זיע"א.

והמעניין הוא שנפטר ביום ההילולא של מרן הגר"ע יוסף זיע"א, בג' חשון. המנוח נפטר במקסיקו שם שימש כדיין בבית הדין ושם מקום מגוריו ומרכז חייו. פטירתו בגיל 58 הממה את מכריו ותלמידיו הרבים באבל מר.

הלוויתו התקיימה אתמול (רביעי) בשעה 22:00 שעון ישראל.

הגר"ד יוסף ספד לרב מאלח וסיפר שהמנוח היה מתייעץ רבות עם אביו הגר"ע יוסף זיע"א, וזה לא סתם שניפטר באותו יום. היו פעמים שהרב עובדיה היה לוקח כמה ימים כדי לתת לו תשובות בעגונות הוא יחסר לנו מי יתן לנו תמורתו", קונן הגר"ד יוסף.

כמו כן שלחו מלשכתו של הראשון לציון הרב בקשי דורון זצוק"ל, וממוסדות בניין אב מכתב תנחומים מיוחד למשפחה ולקהילה הקדושה במקסיקו סיטי, שכן הרב המנוח היה קשור איתו בקשרי הלכה מאז ראשית דרכו בדיינות.

קורונה מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד