י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסגר השפיע?

ירידה דרמטית במספר המאושפזים: המחלקות מתרוקנות

המספרים אולי יכולים לשקר, אך המחלקות בבתי החולים מתחילות להתרוקן: מספר המאושפזים ב'הדסה' צולל, ב'אסותא' אשדוד ירדו אל מתחת ל-20 חולים

ירידה דרמטית במספר המאושפזים: המחלקות מתרוקנות
מיטות בבית חולים צילום: דוברות אסותא אשדוד

מה השפיע, הסגר או שהציבור החל לשמור על ההנחיות? הסברים קשה למצוא, וגם בנוגע למספרים אפשר להתווכח. אך לגבי עובדה אחת אין חולק: מספר המאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים, הולך וצולל בימים האחרונים כשתמונת המצב הולכת ומשתנה - ולטובה.

הירידה במספר החולים אינה צפויה, שכן היא אינה נגזרת ישירה ממספר החולים. כלומר, גם אם נצא מנקודת  הנחה שהסגר - או כל אמצעי אחר - השפיע וגרם לכך שפחות חולים נדבקים וכתוצאה מכך ניתן היה להשתלט ולצמצם את התחלואה, אך החולים הקשים המאושפזים הם תוצאה של החולים שנדבקו כבר לפני שבועיים שלושה ויותר, וגם תהליך הריפוי שלהם לרוב מתמשך.

למרות זאת, הנתונים מלמדים שמספרם של החולים המאושפזים במחלקות הקורונה בכל רחבי הארץ יורד בצורה דרסטית. כך למשל, דווח היום כי בהדסה מאושפזים נכון לעכשיו 60 חולים, מתוכם 40 במצב קשה ו22 מונשמים. זאת, כאשר רק לפני שבוע עמד מספר המאושפזים על כמעט כפול: 104, מתוכם 40 במצב קשה וקריטי. דווקא מספר המונשמים נשאר, כצפוי, כמעט ללא שינוי: 23 לפני שבוע, 22 כעת.

בבית החולים 'אסותא אשדוד', שהוא יחסית בית חולים קטן לעומת בתי החולים הגדולים, צויינה היום העובדה שמספר המאושפזים ירד על מתחת ל20 וכיום מאושפזים במחלקה רק 18 חולים. ד"ר אסף פרץ, מנהל המחלקה, אמר כי "אלו נתונים מעודדים, שמביאים לידי ביטוי את הישמעות הציבור בכלל ואת תושבי אשדוד בפרט".

ככל שהדברים נראים כעת, לפחות מהמתרחש במחלקות הקורונה בבתי החולים, הגל השני עומד כעת בפני דעיכתו. נקווה שאכן זו תהיה תמונת המצב גם בימים הבאים עד להיעלמות הנגיף לחלוטין. 

קורונה אסותא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד