ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שק החבטות הלאומי

נתניהו מקדם: קנסות כבדים על מוסדות חינוך שיפתחו ללא אישור

ראש הממשלה נתניהו מצהיר הערב כי יקדם בשבוע הבא הטלת סנקציות על מפרי ההנחיות, כולל קנסות כבדים על מוסדות חינוך שיפתחו ללא אישור, כשהוא יותר מרומז ומכוון כלפי מוסדות החינוך החרדיים שפותחים בהוראת גדו"י. האם המהלך יעבור בשקט והאם השר דרעי ירים ידו בעד

נתניהו מקדם: קנסות כבדים על מוסדות חינוך שיפתחו ללא אישור
לימודים מסכות בת"ת החדש בבני ברק צילום: שוקי לרר

התרגלנו לספוג הצעות שכאלה מצידם של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, הערב מתייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו 'השותף הטבעי' של המפלגות החרדיות, ומאיים להטיל קנסות כבדים על מוסדות החינוך שפעילים ללא אישור.

בסרטון שפרסם הערב (חמישי) ברשתות החברתיות, בחר נתניהו להטיל את האשמה בהימשכות השתוללות הנגיף בצורה בלתי מרומזת, על מוסדות החינוך הנפתחים ללא אישור. כשהכוונה ברורה, האשם לדידו של נתניהו שהנגיף לא נעלם הם המגזר החרדי שלא משתפים פעולה. נתניהו גם מאיים בקנסות כבדים על המוסדות שכן ייפתחו.

"ההחלטה האמיצה והלא פשוטה שקיבלנו להנהיג סגר הניבה תוצאות. ישראל הייתה במקום הראשון בעולם ובאירופה ברמת תחלואה, והיום אנחנו כמעט במקום האחרון באירופה, ועדיין יורדים" התגאה נתניהו בסרטון.

"אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה והערבות ההדדית, ועם זאת לא כולם משתפים פעולה" עבר נתניהו למתקפה "ולכן בשבוע הבא בקבינט אני הולך להביא צעדים נוספים נגד מפירי ההנחיות, לרבות קנסות כבדים על מוסדות חינוך שנפתחים ללא אישור".

"זה לא מיועד נגד מישהו" ניסה נתניהו לפייס, "זה מיועד נגד משהו, נגד הנגיף נגד המחלה, אני מצפה לשיתוף פעולה של כולם בלי יוצא מן הכלל", הצהיר נתניהו.

באם אכן נתניהו יביא לקבינט את איום הקנסות הכבדים לאישור, מעניין יהיה לראות את תגובת שר הפנים אריה דרעי, האם ירים את ידו לקנסות נגד מוסדות החינוך המקיימים את הוראת רבותיהם ופותחים את שערי המוסדות.

נזכיר כי בתחילת השבוע שוחח יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אל מול הקריאות של ראש הממשלה לציבור החרדי לשמור על ההנחיות והאיומים מצד המשטרה ושר הבריאות יולי אדלשטיין לקנוס תלמודי תורה ולשלול תקציבים,  גפני הבהיר לנתניהו כי הם עמודים מאחורי הוראתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בדבר חשיבות לימוד התורה וקיומם של תלמודי התורה והישיבות והבטיח כי "אנו מאמינים שלא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור".

 

קורונה סגר ראש הממשלה בנימין נתניהו חינוך חרדי מוסדות חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד