י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תוך חילול שבת

השכנה הדתיה זרקה לעברו של מנדלבליט שלוש מילים ונלקחה לחקירה

דתיה המתגוררת בשכנות למנדלבליט אולצה להגיע לחקירה בעיצומה של השבת, שדרך הילוכה לצידו אמרה "פרשת משפטים בושה". השוטרים הסמויים שהוזמנו למקום היו נחושים לקחתה לתחנה, שם נחקרה באזהרה | מנדלבליט מגיב: "היועץ לא התלונן ולא התבקש להתלונן בעניין"

השכנה הדתיה זרקה לעברו של מנדלבליט שלוש מילים ונלקחה לחקירה
היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כזה עוד לא שמעתם: אשה דתיה נעצרה לאחר שאמרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלוש מילים בלבד, כך חשפה העיתונאית איילה חסון ב'חדשות 13'. על פי הדיווח היא סיננה לעברו בכעס "פרשת משפטים, בושה".

אשה דתיה אשר מתגוררת בשכנות לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, ילדיה לומדים עם ילדיו ואבי בעלה אף מתפלל עמו, נעצרה לאחר שאמרה לו "פרשת משפטים, בושה".

בשיחה עם 'חדשות 13' היא סיפרה כי מדי שבת היא הולכת עם בעלה וילדיהם לבית הכנסת. "לצערי", היא אמרה, "מסלול ההליכה הקבוע של היועץ המשפטי לממשלה עובר במדרכה ליד הבית שלי". לפני מספר חודשים הוא ראה אותם שם ואמר להם שבת שלום.

"בעלי השיב לו, ואני אמרתי לבעלי מה אתה אומר לו שבת שלום? מנדלבליט טוען שהוא שמע את זה ונפגע".

מספר שבועות לאחר מכן בבוקר שבת פרשת משפטים היא ראתה אותו שוב וסיננה לעברו "פרשת משפטים, בושה". היא מדגישה כי היא לא התלהמה או צעקה, אלא רק סיננה בשקט תוך כדי הליכה.

לאחר כמה מטרים עצרה לידה ניידת משטרה וממנה יצאו שני שוטרים סמויים שביקשו ממנה להתלוות אליהם לתחנה לשם ביצוע חקירה בגין הטרדת איש ציבור. "אני לא אחלל שבת", ענתה להם "אם אתם רוצים תבואו איתי לבית שלי שנמצא בסמוך וניישב את זה שם".

היא סיפרה כי השוטר הלך הצידה לשוחח בטלפון עם מישהו שהכתיב לו הוראות והתעקש שהיא תיסע לתחנה. "מי זה שמתעקש כל כך שאחלל את השבת?" היא שאלה אותו, "זה מפקד תחנת פתח תקווה", הוא השיב.

לאחר מכן איים עליה השוטר כי אם היא לא תתלווה לחקירה הם יאזקו אותה בכוח מול עיני ילדיה. לאחר האיום לא הייתה לה ברירה והיא נסעה לתחנה בעיצומה של השבת.

בתחנת המשטרה חקר אותה חוקר בשם אבינועם שאמר לה שכל פנייה למנדלבליט היא חדירה לפרטיות ועל כן הוא חוקר אותה על חדירה לפרטיות ולא על העלבת עובד ציבור.

לאחר מכן סיפר לה החוקר כי גרסתו של שומר הראש של מנדלבליט דומה לגרסתה, אולם מנדלבליט הוסיף שהיא עשתה מספר דברים שהיא לא עשתה בפועל. לבסוף קיבל החוקר את חוות דעתו של שומר הראש שהיא לא נראית מסוכנת, נלקחו ממנה טביעות אצבע והיא הוכרחה להצטלם כעבריינית.

לדבריה, היא מפחדת ממש ממנדלבליט. היא סיפרה כי היא מפחדת שהוא יהפוך את עולמה. "אני לא רוצה תיק פלילי בגלל שטות כזו", היא הוסיפה.

היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט מסר בתגובה ל'חדשות 13': יש לפנות למשטרת ישראל לבירור הפרטים הנטענים. מכל מקום, האירוע טופל ללא שום מעורבות מצד היועץ, שהוא כידוע אישיות מאובטחת. היועץ לא התלונן ולא התבקש להתלונן בעניין". לשון התגובה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי מדובר באירוע ובחקירה מלפני שמונה חודשים. החשודה נחקרה באזהרה ובסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות.

אביחי מנדלבליט חקירת משטרה חקירה באזהרה העלבת עובד ציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד