י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגבלות נוספות

אנטוורפן היהודית מתמודדת עם נגיף הקורונה

אחרי כמה שבועות של הקלה בהגבלות, ממשלת בלגיה מקשיחה את הסגר. יתאפשרו כינוסים במבנה סגור עד 40 איש בלבד, תוך שמירה על עטיית מסכה מגיל 12 ושמירת מרחק מטר וחצי זה מזה

אנטוורפן היהודית מתמודדת עם נגיף הקורונה
חסידים בערב שבת צילום: דוד כהן - פלאש 90

אנטוורפן היהודית מתמודדת עם הנגיף. בהודעה שפרסמו רשויות הבריאות נאמר כי "לאור המצב הבריאותי המבהיל הנוכחי, הממשלה הפלמית החליטה באוקטובר 2020 להתאים את המצב להפעלת פעילויות במקומות תפילה בתי הכנסת מסגדים וכנסיות".

מיום שבת 24 באוקטובר, ניתן יהיה "לחדש פולחן דתי ומפגשים אידיאולוגיים" שבועיים או יומיים, כמו גם אירועי ברית מילה, מקוואות, נישואין ולוויות, בכפוף לכללים הבאים:

יש לשמור מרחק 1.5 מטר בין האנשים, מספר המתקהלים המקסימלי הינו 40 אנשים במבנה. מה שיביא את בתי הכנסת לקיים כמה וכמה מניינים.

מגע פיזי בין אנשים וחפצים על ידי מתפללים שונים אסור, אספקת אמצעים למתן היגיינת הידיים הנדרשת בכניסה וביציאה.

כל אחד מעל גיל 12 מחויב לעטות מסכת פה או חלופה בטוחה אחרת במקומות תפילה, ובכל המצבים שבהם אי אפשר להבטיח עמידה בכללי ההתרחקות החברתית. אם הדבר אינו אפשרי מסיבות רפואיות, ניתן ללבוש מגן פנים.

מקומות תפילה, כנסיות, מקדשים, בתי כנסת ומסגדים שאינם יכולים לשמור על יכולת מקסימלית של 40 איש לכל תפילה, צריכים לקבל את ההחלטה לסגור את בנייניהם עד שהמצב יירגע שוב.

חרדים אנטוורפן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד