י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפעם זה היה אחרת

עימות רגוע בין הנשיא טראמפ לג'ו ביידן: "הולכים לחורף שחור"

הלילה התרחש עימות נוסף בין שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, הנשיא דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. בניגוד לעימות הקודם שעלה לטונים צורמים וירד לפסים אישיים, העימות הלילה היה רגוע ומשעמם ונסוב בעיקר סביב הטיפול במשבר הקורונה. "אני אהיה נשיא של כולם"

עימות רגוע בין הנשיא טראמפ לג'ו ביידן: "הולכים לחורף שחור"
העימות בין טראמפ לביידן צילום: צילום מסך

הנשיא טראמפ והמתמודד הדמוקרטי ג'ו ביידן התעמתו הלילה בעימות שהיה רגוע ומשעמם לצופה הישראלי, בניגוד לפעם הקודמת אז התרחש עימות מכוער.

הלילה (בין חמישי לשישי), התרכזו השניים במלחמה בנגיף הקורונה. המועמדים אפשרו זה לזה לדב, השתמשו בטונים מכובדים, וגם כשיצאו להתקפה הם עשו זאת בצורה רגועה ומכבדת.

הסקרים מראים שרוב האמריקאים כבר החליטו - ויותר מ-45 מיליון כבר הצביעו, כך שהסיכוי להשפעה על המירוץ נראה קלוש.

הם גנזו במידה רבה את האיבה לטובת חילופי דברים מהותיים יותר שהדגישו גישות שונות לאתגרים המקומיים העיקריים העומדים בפני האומה האמריקנית.

עם פחות משבועיים עד לבחירות, טראמפ ביקש להציג את עצמו כאותו גורם שהיה לפני ארבע שנים, ואמר שוב ושוב שהוא לא פוליטיקאי. ביידן, טען שטראמפ הוא מנהיג לא כשיר של מדינה העומדת בפני משברים רבים וניסה לחבר את כישלונותיו של הנשיא לחיי היומיום של האמריקנים.

טראמפ הכריז כי הנגיף ייעלם בעוד ביידן הזהיר כי האומה הולכת לכיוון "חורף חשוך". הסקרים מצביעים על כך שמדובר בסוגיה נפיצה של הקמפיין, ביידן אמר: "מי שאחראי למותם של כל כך הרבה לא צריך להישאר כנשיא ארצות הברית של אמריקה".

טראמפ הגן על ניהולו במשבר הבריאות הקטלני ביותר במדינה מזה מאה שנה, הוא הבטיח שחיסון יהיה מוכן בעוד מספר שבועות.

טראמפ אמר כי הבעיות הקשות ביותר הן במדינות עם מושלים דמוקרטים, טענה שטראמפ חוזר עליה ללא הפסקה. ביידן אמר כי ממשלו תקצה עוד מדענים במאבק במגיפה, ואמר כי גישתו המפלגת של טראמפ ביחס למדינות הסובלות, היא דבר רע.

"אני לא מסתכל על זה כמו שהוא - מדינות כחולות ומדינות אדומות," אמר ביידן. "כולן ארצות הברית. וצריך להסתכל על כל המדינות במידה שווה, אני אהיה נשיא של כולם".

הוויכוח הראשון שלהם לפני מספר שבועות היה עם הפרעות מצד שני המועמדים, אך הלילה הם הופיעו עם נימה מתונה יותר.

טראמפ שאל שוב ושוב את ביידן אם הוא "יסגור את תעשיית הנפט", ביידן אמר שהוא "יצמצם את תעשיית הנפט", וכי הוא יחליף אותה באנרגיה מתחדשת. טראמפ, פנה ישירות לבוחרים במדינות המייצרות אנרגיה כמו טקסס, ופנסילבניה, והתמקד בדברי ביידן כ"הצהרה גדולה" ואמר לבוחרים כי ביידן יפגע להם בפרנסה מאחר ומיליוני אמריקאים עובדים בתעשיית הנפט.

עוד אמר טראמפ: ביידן רוצה לשים את עצמו באיזה מרתף עד שיעבור הקורונה, אני לא יכול לעשות דבר כזה, הייתי רוצה להיות שנה וחצי באיזה חדר יפה בבית הלבן עד שיעבור הקורונה, אבל אני לא מתחבא כמו שביידן רוצה, הוא בטח עשה מלא כסף איפשהו אז הוא יכול, אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה, אנחנו לא יכולים לסגור את כל אמריקה

דונלד טראמפ ג'ו ביידן נשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד