י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
טנדר עמוס באמל"ח

אלכסנדר הלל תכנן להתנקש בג'ו ביידן ונעצר

שוטרים בצפון קרוליינה עצרו את אלכסנדר הלל טרייסמן, אחרי שעובדי בנק דיווחו על טנדר לבן שהושאר בחניון ובתוכו שורה של כלי נשק וחומרי נפץ, כולל רובה AR-15, ספרים לייצור פצצות ויותר מ-500,000 דולר במזומן

אלכסנדר הלל תכנן להתנקש בג'ו ביידן ונעצר
ג'ו ביידן צילום: צילום מסך

השוטרים בארה"ב עצרו את אלכסנדר הלל טרייסמן מצפון קרוליינה בחשד שתכנן להתנקש בחייו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הסנטור ג'ו ביידן.

הצעיר אלכסנדר הלל טרייסמן, היה כשבעה קילומטרים מביתו של ביידן בדלאוור, השוטרים מצאו את הטנדר שלו בחניון של בנק עמוס אקדחים ורובים עם חומרי נפץ וחומר אסורים נוספים.

האיש מצפון קרוליינה נעצר לאחר שנמצא הטנדר שלו עמוס אקדחים וחומרי נפץ, ואחרי חקירה התברר כי הוא תכנן להתנקש בחייו של ג'ו ביידן, המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, אלכסנדר הלל טרייסמן, בן 19, במקור מסיאטל נעצר בסוף חודש מאי.

החשוד אלכסנדר הלל טרייסמן

החקירה החלה כאשר עובדים בבנק בקנאפוליס הזעיקו את המשטרה לחקור ולבדוק טנדר לבן שהושאר בחניון והם גילו בתוכו שורה של כלי נשק וחומרי נפץ, כולל רובה AR-15, ספרים לייצור פצצות ויותר מ-500,000 דולר במזומן, בתחקיר התגלה כי החשוד חקר רבות את ג'ו ביידן, היה אובססיבי לרציחות המוניות, היה עם אידיאולוגיות גזעניות

טרייסמן פרסם פוסט ב-15 באפריל 2020 עם הכיתוב 'האם עלי להרוג את ג'ו ביידן?'. לפי החקירה, הוא נסע לוונדי, מרחק של שבעה קילומטרים מביתו של ג'ו ביידן ב-3 במאי.

ב-16 במאי הוא צילם פתק שם נאמר כי הוא עקבי עם תוכנית מעקב ותקיפה נגד ג'ו ביידן או אקט ממוקד אחר של אלימות, בסוף הרשימה הייתה המילה 'ביצוע'.

טרייסמן ערך חיפושים באינטרנט בין מרץ למאי 2020 וביקש מידע על כתובת מגוריו של ג'ו ביידן, חוקי הנשק, חלקי הרובה, ומשקפי ראיית לילה. בנוסף לנשק, התגלה ציור של צלבי קרס ומטוסים שמתנגשים בבניינים.

כשטרייסמן נעצר, שוטרים מצאו כי הוא מחזיק ברישיונות נהיגה משלוש מדינות שונות. הם גם גילו כי הוא רכש את כלי הנשק שלו במדינות ברחבי ארה"ב, כולל וושינגטון, קנזס, ניו המפשייר ומערב וירג'יניה.

בנוסף מצאו החוקרים תמונות הקשורות לתוכניות ורעיונות למעשי טרור אפשריים. הרשויות מצאו גם 'אוטוביוגרפיה' בכתב יד שהתייחס לירי המוני.

החוקרים סיפרו כי מצאו פתק מ-15 באוקטובר 2019 בטלפון הנייד של טרייסמן, המתאר תוכנית לביצוע ירי המוני בקניון וכן נמצאו ברשותו תמונות סטילס מצילומי וידיאו של צילומי המסגד בכריסטצ'רץ', ניו זילנד, אז נרצחו במקום עשרות מוסלמים על ידי נאצי.

ג'ו ביידן צפון קרוליינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד