י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רק ברגעי אסון: העולם מריע לישראל

"מביך להיות אמריקני", אומר רופא ממשלחת הסיוע של ארה"ב להאיטי המוכה, מול ההשוואה בין בית החולים האמריקני לזה הישראלי במקום • הצוות הישראלי, שכבר הציל חיים ויילד תינוק, זוכה להערכה

מראות האסון בהאיטי, צילום: דוברות זק"א
מראות האסון בהאיטי, צילום: דוברות זק"א

שבחים חוצי עולם למשלחת הרפואית של ישראל בהאיטי. פתאום נדמת מדינת ישראל, זו שבדרך כלל מייחסים לה, אי סדר ודיוק, התנהלות בשיטת הסמוך ושאר מרעין בישין מסוג זה, כסמל למופת וליעילות.

משלחת ישראל להאיטי, שמנתה מאות אנשים מצוותי הרפואה החילוץ וההצלה, התארגנה במקום בצורה הטובה ביותר מבין עשרות המשלחות השוהות במקום.

"מביך להיות אמריקני, כשמדינת ישראל הממוקמת בקצה השני של העולם שולחת משלחת מצוידת היטב ומאורגנת ואילו בבתי החולים של המשלחות האמריקאיות אנשים פשוט גוססים" אמר רופא אמריקני לכתבת CNN.

ישראל שהקימה בית חולים שדה במקום, מבצעת גם ניתוחי שדה המבוצעים על ידי רופאים בעלי ניסיון, בעיקר רופאים המשרתים ביחידות צה"ל.

המכשור הרפואי המצוי בידי המשלחת עולה על הציוד של בתי החולים האחרים, כך שחולים שנמצאים במצב באמת קשה, נשלחים לבית החולים הישראלי. הישראלים הם גם היחידים שמסכימים לקלוט חולים מבתי חולים אחרים.

"זה עולם אחר לגמרי" מתפעמת כתבת ה- CNN כשהיא משווה בין בית החולים הישראלי בו מטופלים החולים ביעילות ובכבוד, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בתחום, לבין בית החולים האמריקאי, שם לא מסוגלים להתמודד עם מצבים קשים.

מאז הקמתו בסוף השבוע, הציל בית החולים הישראלי חיים רבים ואף יילד תינוק ששמו בהיטי נקרא, ישראל.

אז הנה, ישראל שנמצאת במצב בינלאומי קשה ומבודד צוברת נקודות זכות דווקא בשל התנהגות הומוניטרית בקצה השני של העולם. חבל רק שמאות אלפים היו צריכים למות בשביל שהעולם יראה את הצד הזה באופי שלנו.





הכתבה ב- CNN


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד