י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הנזק גדול יותר"

שוודיה קוראת לקשישים: צאו מהבידוד

חרף העלייה בתחלואה באירופה, בשוודיה קוראים לקשישים לצאת מהבידוד ולחזור למרחב הציבורי. "הנזק מהבידוד גבוה יותר, חייבים איזון"  

שוודיה קוראת לקשישים: צאו מהבידוד
אילוסטרציה צילום: unsplash

נזקי הבידוד גבוהים יותר: בעוד באירופה נרשמת עליה בתחלואה, וכך גם בתמותת מבוגרים, בשוודיה ממשיכים להציג גישה ומשרד הבריאות במדינה הודיע על ביטול ההנחיות המיוחדות לזקנים. השבוע פורסמה הנחיה מיוחדת שקראה לקשישים לצאת מהבידוד, ולחזור למרחב הציבורי אם כי בזהירות המתבקשת.

שוודיה, כידוע, ניסתה להחיל אצלה את מדיניות חיסון העדר, כאשר הדעות חלוקות לגבי הצלחתה במדינה שבה מתו עד כה יותר מ5,000 בני אדם, אם כי לאורך כל התקופה היא התנהלה בפתיחות וללא כל סגר. אך עד כה, ההנחיות לאנשים מעל גיל 70 וקבוצות סיכון נוספות היו להימנע מכל מגע עם אנשים אחרים מחוץ למשפחה הגרעינית, ובוודאי שלא לצאת לקניות או לצרכים אחרים.

אך כעת ההנחיות שונו. ראש הסוכנות השוודית לרפואת הציבור אומר שההנחיות תרמנו אמנם להגבלת התחלואה, אך גבו מחיר יקר. "ההגבלות גרמו להשלכות גופניות ונפשיות לקשישים", אמר והסביר כי בשל התמשכות התחלואה כבר לא סביר להמשיך עם המדיניות המחמירה.

לאור זאת, נקראים עתה הקשישים לצאת למרחב הציבורי, כולל לקניות, אם כי בזהירות. "יהיה סיכון ליחידים. נראה אנשים שחולים, אבל אנחנו צריכים למצוא איזון," אמר והסביר ש"ההסתגרות בבית גורמת לנזק גופני ונפשי. אפשר לצאת, אך לנקוט בזהירות".

נכון לעכשיו ההנחיות לכל האוכלוסייה בשוודיה הן להימנע מהתקהלויות גדולות, אם כי כל העסקים ומוסדות התרבות פתוחים. יחד עם זאת, הרשויות עומדות כל העת עם היד על ההדק ומגיבות נקודתית. כל למשל באופסלה, שבה נרשמה השבוע התפרצות גבוהה, הוטלו השבוע מגבלות מחמירות יותר.

קורונה שבדיה זקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד