י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אוצר בלום של תורה וחסידות

רבי שלמה הרש מוותיקי החסידים נפטר בערב שבת קודש

בערב שבת קודש הלך לעולמו הרה"ח שלמה הרש גנז ז"ל מחשובי וזקני חסידי ויז'ניץ שהלך לעולמו בגיל 82 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ונפטר מסיבוכי הוירוס. הלוויתו הערב משיכון ויז'ניץ בבני ברק להר המנוחות בירושלים

רבי שלמה הרש מוותיקי החסידים נפטר בערב שבת קודש
רבי שלמה הרש גנז ז"ל צילום: באדיבות המצלם

 ברוך דיין האמת: בערב שבת נפטר לבית עולמו במחלקת הקורונה בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הרה"ח רבי שלמה הרש גנז ז"ל מחשובי חסידי ויז'ניץ והוא בן 82 בפטירתו. 

עם פטירתו אבל בחצר חסידות ויז'ניץ, רבי שלמה ז"ל היה מזקני חשובי חסידי ויז'ניץ ותלמידם של האדמו"רים בעל ה'אמרי חיים' ובניו בעל ה'ישועות משה' ובעל ה'תורת מרדכי' זצ"ל הלך לעולמו לאחר שנדבק בוירוס הקורונה בעת שהשתתף בשמחה בחודש אלול האחרון. 

רבי שלמה הרש ז"ל היה אוצר בלום של תורה וחסידות, צעירי הצאן אהבו לשמוע סיפוריו ובפרט פרקי היסטוריה שהיו שגורים על לשונו, כולם התחברו אליו על אף גילו המבוגר, תמיד פרחי החסידים לשמוע מפיו דברי היסטוריה בהיותו מעיין המתגבר.

היה חתנו של הגאון החסיד רבי אליעזר פרידמן זצ"ל זקן חסידי ויז'ניץ בעולם כולו שנפטר לפני מספר שנים, וכשרעייתו מרת פייגא ברכה ע"ה נפטרה לפני 16 שנה קיבל את הבשורה באמונה יתירה ועודד את ציבור המנחמים שבאו אליו בדברי נחמה ועידוד.

זכה להיות אכסניה של מלך כאשר בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ ממונסי זצ"ל התאכסן אצלו פעמים מספר בבואו לשהות בקרית ויז'ניץ בבני ברק.

עם הסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זיע"א התקשר בלו"נ אל מורו ורבו 'ידידו' משכבר הימים האדמו"ר מויז'ניץ ור' שלמה לא היה מפספס שום מאורע ושום תפילה בחצר הקודש. גם שהוצרך ללכת לרגל שמחות להשתתף בבתי מדרשות אחרים היה תחילה מתפלל בצל רבו שליט"א ואח"כ היה הולך להשתתף, וכמים פנים לפנים זכה לאהדה רבה מהאדמו"ר אשר כבר במהלך השבת בסעודה שלישית ביכה על לכתו של החסיד הוותיק. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בין בניו הרב הגאון רבי יוסף גנז משגיח ישיבת ויז'ניץ ברכפלד וישיבת ויז'ניץ בהר נוף, הרב מרדכי גנז מעסקני החברה קדישא, הרב הגאון רבי נחמן גנז מחשובי האברכים והתלמידי חכמים במרכז חסידי ויז'ניץ באשדוד, והרב דוד גנז מבני ברק מחשובי סופרי הסת"ם. 

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת נח) בשעה 20:30 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ ובשעה 22:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן בחלקת ויז'ניץ בהר תמיר. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות ויז'ניץ הרב אליעזר דוד פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד