י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מדינה שלישית

ישראל וסודן חתמו על הסכם נורמליזציה

בליל שבת כשעה לאחר כניסתה, התבשרו בישראל על נרמול  היחסים עם סודן באופן רשמי | בהודעה שצולמה עוד לפני שבת, בירך רה"מ נתניהו על ההסכם: "מהפך אדיר" | צפו

ישראל וסודן חתמו על הסכם נורמליזציה
נתניהו בהצהרה צילום: מתוך הסרטון

דקות קודם כניסת השבת נפוצו דיווחים בשם גורמים בכירים בארצות הברית על כוונה לחתום עוד בליל שבת על נרמול יחסי ישראל וסודן, וכך כשעה לאחר כניסת השבת התבשרו בישראל על כך באופן רשמי.

בהודעה ששיגרו מלשכת ראש הממשלה בליל השבת, אמר ראש הממשלה בסרטון שהוכן קודם השבת; "אנחנו מכריזים היום על עוד פריצת דרך דרמטית לשלום, עוד מדינה ערבית שמצטרפת למעגל השלום - והפעם נורמליזציה בין ישראל לסודאן. איזה מהפך אדיר".

"בח׳רטום, בירת סודאן, אומצו ב-1967 שלושת הלאווים של הליגה הערבית: לא לשלום עם ישראל, לא להכרה בישראל ולא למשא ומתן עם ישראל", הוסיף נתניהו, שציין כי "היום ח׳רטום אומרת - כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל וכן לנורמליזציה עם ישראל. זהו עידן חדש. עידן של שלום אמיתי. שלום שהולך ומתרחב עם מדינות ערביות נוספות - שלוש מהן בשבועות האחרונים".

בימים הקרובים צפויים להיפגש משלחות של סודאן וישראל כדי לדון על שיתופי פעולה בתחומים רבים, "ביניהם חקלאות, מסחר ועוד תחומים חשובים לאזרחינו", סיפר ראש הממשלה, על עוד בשורה, ששמי סודאן פתוחים היום לישראל. "זה מאפשר טיסות ישירות וקצרות יותר בין ישראל לאפריקה ולדרום אמריקה", אמר.

ביבי נתניהו סודן הסכם שלום ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד