י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתברר שהרקיע הוא הגבול • לצפיה

אליעד אליהו מפתיע באלבום חדש: "זוהר הרקיע" - שילוב נדיר וקסום של מוסיקה איכותית, הממוקמת היטב בין המיינסטרים הישראלי למקצב האתני • ויש גם קליפ משעשע עבורכם

זוהר הרקיע: עטיפת האלבום
זוהר הרקיע: עטיפת האלבום

בשורה טובה לחובבי היצירה היהודית: המוסיקה היהודית עולה שלב.

עם יציאת אלבומו המלא של אליעד אליהו 'זוהר הרקיע' - ניתן לקבוע כי מדובר בשילוב נדיר וקסום של מוסיקה איכותית הממוקמת היטב בין המיינסטרים הישראלי למקצב האתני.

באלבום החדש שולבו קטעים ווקאליים עם טקסטים אישיים מקוריים, יחד עם נגיעות בטקסטים מן המקורות.

אליעד אליהו יצר סגנון ייחודי, שמצליח להכניס בכל שיריו את הנימה האישית. השירים עוסקים ב"אדם על האדמה" ובחיבור העדין בין האדם לאלוקים, טקסט שבועט ופשוט חודר לנשמה, כדי להישאר.


תהליך העבודה על האלבום לא היה קצר. החומרים לאלבום נאספו ונבחרו בקפידה במשך שלוש שנים, ממש לקראת צאת אלבום הבכורה שירת הא-ל.

בחודש שעבר שב אליעד אליהו ממסע בקהילות היהודיות בארצות הברית. אחת הטיסות התבטלה וכך מצא אליעד את עצמו תקוע ל-15 שעות. "במקום להתבאס", מספר אליעד, "הוצאתי גיטרה וכתבתי שיר חדש לאלבום השלישי...".

בדיעבד הושק השיר החדש באוזני תיירים יפניים באטלנטה. "את השירים אני כותב בכל מקום. כל רגע הוא פוטנציאל טוב לכתוב שיר כי לכל רגע יש משמעות אדירה משלו", הוא מסביר את השיטה, "וטוב לי מול הים להציף מנגינות" (זה משיר 7...)

אליעד אליהו, בעל תשובה, נולד וחי בעיר עכו - עיר הים והחומות. "המקום בו אני גר עם כל היופי, המורשת היהודית העתיקה והאתגרים בשליחות, של חיים בעיר מעורבת, מעצבים את האישיות ואת היצירה שלי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד