י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השנאה תאחד את השורות?

בסיעות החרדיות חוששים: "נתניהו יקים ממשלה ללא החרדים"

בצל השסע הפוליטי המתרחב, והדיבורים הרוחשים על הקדמת הבחירות, במפלגות החרדיות פוקחים שבע עיניים ומביעים חשש כי רה"מ נתניהו יכריז ברגע האחרון על הקמת ממשלה שתאחד את הסיעות האנטי חרדיות, לממשלה אחת| סגן השר פרוש: "אוי ואבוי אם נפרק את הממשלה הזו"

בסיעות החרדיות חוששים: "נתניהו יקים ממשלה ללא החרדים"
נתניהו נואם בפני חרדים צילום: פלאש 90

החשש מהבחירות והדיבורים על הצעת אי אמון שעלולה להפיל את הממשלה בכל רגע, מעלה חשש גם בקרב הנציגות החרדיות, שרואים את הסקרים ומעלים את התרחיש של הקמת ממשלה ללא החרדים, שכיום רלוונטי מתמיד.

שיתוף הפעולה השקט בין נפתלי בנט ליאיר לפיד מעלה סימני שאלה קשים במערכת הפוליטית, אך בסיעות החרדיות מביעים חשש גם מהתנהלות של ראש הממשלה נתניהו, שבמטרה להמשיך בתפקידו הוא גם עלול לכונן ממשלה נוספת עם לפיד ללא החרדים.

את החשש הזה העלה במהלך השבוע סגן השר מאיר פרוש בשיחות סגורות, "אנחנו לא צריכים לפרק את הממשלה", הוא קבע ברקע הזעם החרדי בהתנהלותה סביב הטיפול בקורנה והיחס לחרדים, לטענתו, "האלטרנטיבה יותר גרועה בשבילנו".

"אוי ואבוי יהיה אם נפרק את הממשלה הזו, אוי ואבוי יהיה אם ביבי צריך לחשוב אולי הוא יקים קואליציה עם יאיר לפיד ויקח את ליברמן, העיקר שיהיה ראש ממשלה, וזה יכול להיות", הוסיף והתריע סגן השר פרוש.

גם בדגל התורה ערים לתרחיש הזה, וגם הם מביעים חשש, כך סגן השר וחבר צוות המו״מ אורי מקלב, צוטט כאומר בסוף השבוע בראיון לאריה זיסמן ב׳יתד נאמן׳ כי הם פועלים בדרכים פוליטיים למנוע מהלך שכזה.

לדברי סגן השר מקלב: ״אנחנו בהחלט ערניים לדיבורים הללו ומוטרדים מכך, כיון שזה יכול להשפיע לרעה על כלל הציבור״, לטענתו, ״היוזמה הזו מלובה על ידי התקשורת ונתפסת ציבורית על רקע האווירה העכורה כנגדנו, זה ממלא אותי דאגה״.

"יש אמנם איבה גדולה בין כלל הגורמים הפוליטיים אבל הם יכולים להתאחד תחת דגל אנטי חרדי. זו תהיה בעיה קשה מאוד", הוסיף סגן השר, שציין, "נשתדל לנטרל את זה באמצעים פוליטיים אך לא באמצעות ויתור על קודש הקודש שלנו לימוד התורה".

מאיר פרוש אורי מקלב ביבי נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד