י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פותח את השבוע בסערה

נתניהו השיק את השלום עם סודאן, והבטיח: עלייה דרמטית בקנסות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את השבוע בהצהרות בשידור חי, בהודעה מיוחדת לכלי התקשורת התייחס נתניהו לפטירתו של השחקן שחזר בתשובה, להסכם הנורמליזציה עם סודאן, למצבו הפוליטי ולנגיף הקורונה • נתניהו ממשיך להבהיר "אקדם קנסות כבדים על מוסדות שייפתחו בניגוד להנחיות"

נתניהו השיק את השלום עם סודאן, והבטיח: עלייה דרמטית בקנסות
נתניהו בהצהרה צילום: מתוך הסרטון

כשמאחוריו דגלי ישראל ארצות הברית וסודאן מסר הערב (מוצאי שבת) ראש הממשלה הודעה לכלי התקשורת. "בראשית דברי אני רוצה להביע צער עמוק על פטירתו של יהודה ברקן ממחלת הקורונה, יהודה היה נפלא, הוא היה איש שאהבנו לאהוב, הוא נתן לנו הרבה שמחה במהלך הרבה שנים, יהי זכרו ברוך" פתח נתניהו בדברי הספד כל פטירתו של השחקן הידוע יהודה ברקן שחזר בתשובה בשנים האחרונות ונפטר היום לאחר אשפוז ממושך והוא בן 75.

נתניהו המשיך ואמר "אזרחי ישראל אתמול עשינו עוד צעד לשלום היסטורי, שלום בין ישראל לסודאן, אני מזכיר לכם שסודאן הייתה מדינת אויב היא השתתפה במלחמה נגד ישראל, בחרטום בירת סודאן הליגה הערבית הכריזה על 3 הלאווים לישראל, לא לשלום עם ישראל לא להכרה בישראל ולא למשא ומתן עם ישראל, כל זה שינינו כמובן, אבל אולי חלק מכם אינכם יודעים שאיראן גם השתמשה בסודאן השטח הברחה להבריח נשק מסוכן מאד לחמאס, דרך סודאן עמק הנילוס סיני, וזה אילץ אותי להורות על צעדים למנוע את הדבר הזה, ואכן הדבר הזה השתנה".

"לשמחתי כל היחסים עם איראן התחילו להשתנות בשנים האחרונות, תחילה בצעדים חשאיים, אחר כך במגעים גלויים, ועכשיו בהסכם הנורמליזציה, משלחת ישראלית תצא לסודאן בימין הקרובים כדי להשלים את ההסכמים" הצהיר נתניהו.

עוד הוא הוסיף "אני רוצה להודות קודם כל לנשיא אוגנדה שאירח את מפגש הפסגה ביני לבין יושב ראש מועצת הריבונות של סודאן, זה היה לפני שמונה חודשים, אני רוצה להזכיר בהזדמנות זו את הדיפלומטית המזהירה הסודאנית ד"ר נאג'ואה, שנפטרה בטרם עת מקורונה, ניסינו להציל אותה ללא הצלחה, היא סייעה רבות למדעים הללו. אני רוצה להודות ליושב ראש מועצת הריבונות של סודאן, וראש הממשלה של סודאן על ההחלטות ההיסטוריות שלהם. ומעל על הכל אני מבקש להודות שוב לנשיא טראמפ ולצוותו, שיחד איתו אנחנו משנים את ההיסטוריה".

"אחרי 25 שנים ללא הסכמי שלום, הבאנו 3 הסכמי שלום בששה שבועות, זה לא מזל וזה לא מקרי, זו תוצאה של מדיניות ברורה שהובלנו, מול כל התחזיות. שלום מתוך שלום. שלום מתוך עוצמה ללא נסיגות וללא צעדים כואבים" אמר נתניהו.

כשברקע מוקרנת מפת העולם הראה ראש הממשלה את עוצמת הסכמי השלום והדגיש כי מדובר בהסכמים הטובים גם לכיס. כשבטיסות לכיוון מזרח נוכל לטוס מעל סעודיה ובחריין, להודו ומדינות המזרח, ובטיסות מערבה חלק מההסכמים שלנו עוד לפני הסכם השלום אפשרו לטוס מעל סודאן, וצ'אד שגם איתה כונננו יחסים לברזיל ולדרום אמריקה. זה חוסך שעות טיסה וכמובן גם חוסך כסף, הדגיש נתניהו.

"ישראל הייתה מבודדת לגמרי, ואמרו לנו שאנחנו הולכים לבידוד מדיני. ההיפך הגמור קרה. ישראל מתחברת לכל העולם, במדיניות שאנחנו נתמיד בה, אמרתי שיהיו עטד מדינות, הנה באו עוד מדינות ואני אומר לכם כבר עכשיו תהיינה עטד מדינות", מבטיח נתניהו.

בשלב זה עבר נתניהו להתייחס גם לנגיף הקורונה המשתולל, "אנחנו קיבלנו החלטות קשות וירדנו לרמת תחלואה שני נמוכה כמעט מכל מדינות אירופה, לצערי שם משתולל הגל השלישי הוא מכה בהם כמו שהוא מכה בנו, יש להם עליה עצומה בתחלואה, גרמניה לצערי עברה אותנו, אוסטריה וכו', אני מקווה שהם יצליחו לצאת מזה, אני מקווה שהמדינות הללו יצליחו להוריד את התחלואה כפי שאנחנו הורדנו" אמר נתניהו והוסיף "אבל אני יכול להגיד כי אין שום ביטחון שאנחנו נהיה כאן", אמר נתניהו והצביע על התרשים בו ישראל נמצאת בתחתית, אנחנו נהיה כאן רק נקפיד על הכללים, ולכן אני אומר מראש, אם התחלואה תרד ההגבלות תרדנה, אם התחלואה תעלה, ההגבלות תעלנה, אין לנו ברירה זו הדרך היחידה להבטיח את החיים, אני יודע שזה קשה, יש קשיים לעצמאיים יש קשיים לעסקים, אנחנו עזרנו לכם, ונעזור לכם עוד אנחנו חייבים לעשות זאת, אבל לא על חשבון החיים, אנחנו נעשה מה שצריך, מחר אנחנו נפגשים".

"אינני מוכן לקבל שחלק מהציבור מקיים את הכללים וחלק לא, אני אציע מחר להטיל קנסות, העלאת דרמטית של קנסות למוסדות וגורמים שלא יכבדו את הוראות הממשלה ומשרד הבריאות, אנחנו יכולים לעשות הרבה על מנת להוריד את רמת התחלואה, זה תלוי בכולם" מזהיר נתניהו.

לסיום התייחס נתניהו גם לתסבוכת הפוליטית בה הוא שרוי "מה שצריך כרגע, זו פשוט היכולת לשים את הפוליטיקה בצד ולשים את מדינת ישראל בראש. ולכן לכל היריבים הפוליטיים שלי אני אומר, יהיה לנו מספיק זמן לפוליטיקה, עזבו את זה, עכשיו צריך להתרכז רק בדבר אחד, שמרו על הכללים, ערבות הדדית, אחריות, כי ביחד אנחנו ננצח את המגפה הזאת"

נתניהו בהצהרה

במסגרת האפשרות לשאול שאלות בסיום הנאום, שאל אוהד חמו את ראש הממשלה "שר הביטחון בני גנץ אמר שידעת על המשא ומתן בדבר מכירת מטוסי החמקן ה f35 לאיחור האמירויות, והסתרת את המידע ממערכת הביטחון, ולטענת גנץ, אילולא מערכת הביטחון, ישראל לא הייתה מקבלת את חבילת ההטבות".

"אני יכול להגיד לך שאין יסוד בטענה שהתקיים משא ומתן חשאי. לא הייתה שום התנייה מצד האמירויות, וכמו כן הסכמה כזו לא ניתנה. רק לאחר חתימת ההסכם, האמריקנים פנו שאיחוד האמירויות ביקשו לשקול את הנושא, שלחנו משלחת לוושינגטון, שלחנו זה אני ושר הביטחון, והמשלחת בשלושת השבועות האחרונים בחנה את את הנושא. רק אתמול נתנו את הסכמתנו לעסקה הזו, האמת היא פשוטה לא הייתה הסכמה". התגונן נתניהו.

מטעמו של שר הביטחון גנץ נמסרה התגובה הבאה "כשר הביטחון אני קובע שמערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה. לאחר ההסכם שנחתם עם האמירויות, הנחיתי את מערכת הביטחון לנהל את השיח הביטחוני שיבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל, תוך מעורבות אישית שלי מול הממשל האמריקאי. לו היה למערכת הביטחון את המידע- היה הדבר מאפשר ניהול נכון ואחראי של התהליך. אני גאה על פעולתנו המהירה והיסודית שהובילה להסכם שחתמתי ביום חמישי עם שר ההגנה האמריקאי שיבטיח את יתרונה האיכותי של מערכת הביטחון וצה"ל לעשרות השנים הבאות."

קורונה סודן ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד