י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חלילה להתגרות

הגרב"ד דיסקין: ההסתה נגד לומדי התורה זו גזירה נוראה

ראש ישיבת ארחות תורה הגרב"ד דיסקין התבטא בשיחת חיזוק לאברכי הישיבה: "אנחנו נמצאים עכשיו במצב לא פשוט, ובעצם זה חלק מהגזירה - מה שיש עכשיו, שנאה גדולה ללומדי תורה" 

הגרב"ד דיסקין: ההסתה נגד לומדי התורה זו גזירה נוראה
הגאון רבי ברוך דב דיסקין צילום: שוקי לרר

ראש ישיבת ארחות תורה הגאון רבי ברוך דב דיסקין מסר את שיחת פתיחת הזמן בכולל 'ארחות תורה' בבני ברק והתייחס בדבריו גם להסתה ולשנאה הנוראה נגד הציבור החרדי "אין לנו מה לעשות נגד ההסתה, זה חלק מהגזירה, יש לנו רק לשבת וללמוד למרות ההפרעות, ותוקף את המתגרים בשלטון, ואומר שצריך לדעת שאין לנו כוח להילחם בזה, וכמו שבזמן מלחמה מרן הגרא"מ שך היה מורה לא להסתובב ברחוב".

ל'בחדרי חרדים' הגיעו דבריו המלאים.

בדבריו אמר: "ובאמת אם קצת נתבונן נבין שהשנאה הזאת לא באה סתם, אלא באמת המצב שהם נמצאים בו גורם להם לחשוב כך. אנשים שרחוקים מתורה מבחינתם להיות בסגר זה כמו להיכנס לבית כלא, כי מחמת כך אין להם שום דבר בעולם הזה. בעוד לנו גם כשיש סגר יש ביהמ"ד, יש תפילות, סוכות שמחת תורה, יש חיים".

"אולם מה יש לאנשים הרחוקים מתורה, לא בילויים לא פרנסה, שום דבר לא, הם יושבים בביתם כמו בבית סוהר. ועכשיו מה אומרים להם, שיחכו שהתחלואה תרד ואז יצאו כולם לחופש, ואם ח"ו זה יעלה חוזרים כולם להסגר. הפחד שלהם הוא ממש אימה גדולה. ומסבירים להם תראו אצל החרדים יש תחלואה גדולה, ובאמת הרי זה המציאות וא"א להתכחש לזה ובעצם הם גורמים שאתם תחזרו עוד מעט כולם לסגר, זה מה שאומרים להם. אם לא שהיינו יהודים עם אמונה, אולי גם אנחנו היינו חושבים כמותם, אבל זה בעצם הראש שלהם".

"זה חלק מהגזירה שאנחנו נמצאים בכזה מצב שאומרים שכאילו אלו שלומדים תורה הם מזיקים לכל כלל ישראל. זו גזירה נוראה ואיומה. בעבר היה אצל רבים מפשוטי העם הערכה ללומדי תורה, ולא הייתה שנאה, ולא היה כזה דבר שאפילו אנשים פשוטים כך חושבים לא מדברים על אלה שלהכעיס אלא אנשים שפשוט מוסתים אבל יש במה להיתפס".

הגרב"ד דיסקין הדריך את תלמידיו: "צריך לדעת, שאין לנו שום כוח להילחם בדברים האלה, כי זה לא יעזור כלל. אנחנו צריכים לעשות כמו שתמיד לימדו אותנו, להוריד את הראש, לעקוף, לא להתחכך איתם. לשבת בביהמ"ד וללמוד כפי יכולתנו, ואף שיש שמנסים להפריע לנו זה מה שאנחנו צריכים לעשות, כמה שאפשר להחזיק בקרנות המזבח. אבל לא לעשות דברים מיותרים מה שלא צריכים. לא צריך להתגרות אתם. וכמו שבזמן מלחמה מרן הגרא"מ שך זצ"ל היה אומר לא להסתובב ברחוב, כך עלינו לא לעשות דברים שאח"כ אנחנו מזיקים בזה לעצמנו, זה דברים מיותרים. צריך לעשות מה שחייבים, חייבים ללמוד אז אנחנו לומדים, חייבים להחזיק כולל אז אנחנו נמצאים בכולל, יש קשיים אז מנסים להתגבר עליהם, אבל לא לעשות דברים מיותרים שאין לזה שום תועלת, גם לא מועיל וגם לפעמים מזיק".

לסיום עורר הגרב"ד את תלמידיו: "צריך לדעת שזה גזירה מן השמים, גם החלק הזה זה גזירה, המחלה היא גזירה והספיחים שלה הם גם גזירה, וצריך לקבל את הדברים, צריך להתעורר מהדברים. ואין ספק שככל שאנחנו נתחזק יותר, שנהיה יותר בתוך ביהמ"ד זה שומר עלינו מהכל, תורה מגנא ומצלא ועי"ז יהיו פחות קשיים ויהיה יותר קל ללמוד. זה התפקיד שלנו בשעות האלה". 

הרב ברוך דב דיסקין ארחות תורה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד