י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערה בתחילת הזמן

הבחורים ב'חברון' רוצים ללמוד כתובות ולא שבת

בחורי ישיבת חברון שעוד נותרו בישיבה,לפי המתווה, התוודעו ממכתב שנשלח על ידי ראשי הישיבה כי ילמדו בזמן הקרוב מסכת שבת, בניגוד לסיכומים עמם והקושי הגדול בתקופה שכזו ללמוד מסכת עמוקה זו. בעקבות כך שיגרו בישיבה מאות מיילים ושיחות טלפון כי המסכת הנלמדת היא כתובות 

הבחורים ב'חברון' רוצים ללמוד כתובות ולא שבת
הנחיות הקורונה בישיבת חברון צילום: באדיבות המצלם

ישיבת חברון שצפויה להתחיל את זמן חורף השבוע עם קפסולות מחמירות ביותר נמצאת בלב ליבה של מחלוקת קשה בין הבחורים לחלק מצוות הישיבה מה ללמוד בזמן חורף. 

במכתב ששלחו ראשי הישיבה בסוף בין הזמנים נאמר כי בישיבה ילמדו מסכת שבת כמסורת הישיבה מדורות, אלא שמסתבר כי כמה מראשי הישיבה לא חתמו על המכתב והם נמצאים בצד של הבחורים הרוצים ללמוד מסכת כתובות. 

בתגובה קרה משהו שלא קרה מעולם. כל בני הישיבה קיבלו צינתוק מטלפון שמספרו 0775018255 (אפשר להתקשר ולהאזין) וכן מכתב לכלל כתובות המיילים של הבחורים והמשפחות תחת השם 'בני ישיבת חברון' בו הבחורים מודיעים שהם ילמדו מס' כתובות ובו הם מפרטים את השתלשלות העניינים בקבלת ההחלטה. 

"כבר מזמן קיץ שעבר תש"פ, עמד מורינו ראש הישיבה הגרמ"מ פרבשטיין על הבעיה שעפ"י מחזור הלימוד בישיבה שאינו נשמר כ"כ בעת האחרונה כאשר הוחלפה מס' בבא קמא במס' בבא בתרא, ולאח"מ הוחלף פרק 'מרובה' בפרק 'האשה נקנית' בזמן חורף יהיה זמנה של מס' שבת, אשר למרות דלית מאן דפליג על יופיה ועריבותה, מ"מ הדברים ידועים שבזמן לימוד מס' זו בישיבה, אין הלימוד בזמן חורף סוחף בעוצמתו את כלל הישיבה כמו במסכתות אחרות, ולעת כזאת שהמצב והימים אינם כתיקונם – הדבר חמור שבעתיים".

במכתב מצטטים כי "לאור זאת התבטא מורינו רה"י הגרמ"מ פרבשטיין כי לימוד מס' שבת בזמן חורף הוא המתנה הגדולה ביותר ליצר הרע. וכשנשאל על כך מורינו רה"י הגר"ד כהן אמר: "שנים כבר אני רוצה לבטל את מס' שבת מהמחזור ועל אחת כמה וכמה בתקופה קשה כל כך". וראש הישיבה הגר"ש כץ אמר לאחד ממקורביו שהוא אינו מתערב בהחלטות בעניין זה".

עוד מצטטים הבחורים במכתב שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי "התברר בשיחה של בני ועד שישי עם הגרמ"מ פרבשטיין שהוא אפי' לא עודכן על מכתב זה, וכ"ש שלא חתם עליו. יש לציין כי החלטה זו ללמוד מס' כתובות אינה באה מתוך כפירה בטובת הנהלת הישיבה העושה מאמצים כבירים למען קיומה של הישיבה ובפרט בתקופה זאת".

"למען הסר ספק, אין בהכרת טובה זו התעלמות מהתחושות הקשות שהיו לבני הישיבה אל מול הנהלת הישיבה וההרגשה של אטימות וחוסר רגישות למצבם של בני הישיבה במתווה הקפסולות, התעלמות והתחמקות מבקשות בסיסיות והגיוניות שביקשו הבחורים להכניס במסגרת מתווה הקפסולות".

בחורים בישיבה עמם שוחחנו אומרים ל'בחדרי חרדים' "התחושה הכללית היא שבמקום שבחורים ישמחו לרגל תחילת הזמן החדש רב מוחלט של הבחורים חוזר בחוסר חשק, למתווה הקפסולות הקשוח והקפדני וזאת לאחר המכתב שחתמו עליו שיהיו שינויים והקלות במתווה דבר שלא קרה רק להיפך".

המכתב ששלחו הבחורים

 

 

 

ישיבת חברון מסכת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד