י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גל שני עוצמתי במדינה

נשיא פולין אנדז'יי דודא נדבק בנגיף הקורונה

תוך כדי גל שני עוצמתי בפולין, גם נשיא המדינה נבדק ונמצא חיובי לנגיף. ביום שישי נרשם שיא חדש עם מעל 13 אלף מאומתים ביממה ומעל 4,000 קורבנות מאז פרוץ המגיפה

נשיא פולין אנדז'יי דודא נדבק בנגיף הקורונה
נשיא פולין אנדז'יי דודה צילום: פלאש 90

נשיא פולין, אנדז'יי דודא, בן ה-48 לחייו, נמצא חיובי לנגיף הקורונה אך הוא מרגיש טוב. המדינה חווה בימים אלו גל הדבקה חדש שהולך ועולה מדי יום, דובר הנשיא בלייז' ספיצ'לסקי הודיע ​​על כך ביום שבת ואמר כי דודא "מרגיש בסדר".

הנשיא השתתף ביום שני האחרון בפורום השקעות בעיר טאלין בירת אסטוניה, שם נפגש עם נשיא בולגריה רומן ראדב, שנמצא כעת בבידוד לאחר שנחשף ישירות לחולי קורונה.

"הנשיא הוא צעיר, אני חושב שהוא יעבור את הזיהום בלי בעיות", אמר סגן שר הבריאות ולדמר קרסקה לתחנת הרדיו הפולנית RMF. הוא הוסיף כי הוא מצפה מכל האנשים שקיימו קשר עם דודא בימים האחרונים שייכנסו לבידוד.

פולין חווה בימים אלה גל שני עוצמתי של הידבקויות בקורונה, כאשר המספרים הגיעו לשיא יומי של יותר מ-13,600 נדבקים ביום שישי. המדינה המונה 38 מיליון איש דיווחה על יותר - 228,000 מקרים מאז תחילת המגיפה, ומספר המתים הוא 4,172.

כתוצאה מכך, פולין סגרה בתי ספר יסודיים ומסעדות למשך שבועיים. במהלך הסגר החלקי מסעדות יוכלו להגיש ארוחות טייק אווי בלבד. גם מועדוני כושר ובריכות יהיו סגורים. הממשלה שלחה הודעות טקסט לאזרחים וקראה להם להישאר בבית ולעזור לקשישים.

על פי הצעדים החדשים, התכנסויות הוגבלו לחמישה אנשים, כאשר חתונות נאסרו והגבלות חדשות הוטלו על מספר האנשים המותרים להיכנס לחנויות, התחבורה ציבורית צומצמה ונאסרו שירותי הדת.

לאור המצב, פולין בונה מתקנים רפואיים זמניים נוספים והפכה את האצטדיון הלאומי בוורשה הבירה לבית חולים שדה.

המפלגה השולטת ספגה בימים האחרונים ביקורת מצד האופוזיציה כי המדינה אינה מוכנה לגל שני. סקרים אחרונים הראו ירידה בתמיכה, הן במפלגת השלטון למשפט וצדק והן לנשיא דודא.

נשיא פולין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד