י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מי אתם ציידי השטפונות?

מה גורם לאנשים שפויים לצאת בימי גשם זלעפות וקור מקפיא אל המדבר השוצף ולחפש שטפונות? • הסערה התחוללה במלוא עוזה, והשיטפון הביא למותם של 2 מ'הציידים' • מי הם ומה גורם להם לסכן את נפשם?

שטפונות בנגב
שטפונות בנגב

ציד השיטפונות גבה אמש שני קורבנות, שהיוו חלק מתופעה הולכת ומתרחבת של מי שמכונים 'ציידי השיטפונות'.

אם אתם אוהבים חורף ואם לא, רוב האנשים השומעים על תחזית ליום גשום וסוער, מדליקים את החימום, מתכרבלים בבית, ומשתדלים לשמור מרחק מהחוץ הרטוב.

אולם לעומת הרוב השפוי, ישנם 'ציידי שיטפונות'. כשאלה שומעים תחזית מזג אוויר הצופה גשמים כבדים ושיטפונות, עולה חיוך על פניהם, והם נכנסים לתזזית פעילה: טלפונים מצלצלים, פינג'ינים נארזים, מעילי רוח וגשם נמתחים על הגוף, וריצה בגשם לעבר רכב הארבע על ארבע המותנע, בדרך לכבוש את המדבר.

במהלך הנסיעה מגיעים עדכונים לטלפונים הניידים מ'ציידים' נוספים, הנוהרים מכל רחבי הארץ למדבר. "כבר שומעים את הזרימה בעין גדי", מוסר מקור. "בסביבות הדרג'ה עוד יבש", מדווח צייד מאוכזב מחבל מגילות.

לפעמים זה נגמר בטוב. הציידים מגיעים למדבר וזוכים לראות את אחד ממראות הטבע הפראי והחי הנדירים ביותר באיזורינו. המים שוטפים ושוצפים בעוצמה חייתית כמעט, כשהם משנים את המדבר שהופך לרגעים ספורים למקום שונה לגמרי, המהווה שילוב של מפלי על, עם נוף קדומים מדברי.

אבל לפעמים, זה נגמר ברע.

רבים ממקרי החילוץ וההצלה, הם של ציידים הנתקעים בדרך, אם בנתיב זרימה של נחל שכוח, שהחליט פתאום לחזור לימי עלומיו ולשצוף לקצוף מול השמים היורקים דליי מים, ואם בשל כבישים ושבילים, שרק דקה קודם עוד היו סלולים ולפתע הפכו לדרך בוץ עיסתי ודביק.

אמש מצאו את מותם שני ציידים כאלה. במהלך מרדפם אחרי השיטפון, השיג זה אותם והראה להם ולנו, בדרכו שלו, שאולי עדיף לאנשים הקטנים,להתכרבל בימים כאלו מול החלון מכוסה האדים בבית החם, ולראות משם את האספלט ברחוב הופך לנהר מלכלך - במקום לנסות ולהתמודד עם טבע חייתי ולא צפוי שגדול עלינו בכמה מספרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד