י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנפת? הודחת! • צה"ל הדיח את מניף השלט

אריה ארבוס, חיייל בגדוד שמשון, שהניף במהלך טקס בכותל שלט בגנות הפינוי, יודח מצה"ל, כך החליט מפקד הבקו"ם. ההדחה מהווה עליית מדריגה במאבק צה"ל בתופעה. אשתו: ההחלטה מבישה

הנפת השלט בכותל. צילום:מטה חומש תחילה
הנפת השלט בכותל. צילום:מטה חומש תחילה

אריה ארבוס, אחד מהחיילים שנטלו חלק במחאת השלטים באירועים ציבוריים בצה"ל, הודח מהצבא בשל סירובו להתחרט על מעשיו.

ארבוס, חייל בגדוד שמשון שבחטיבת כפיר, הניף במהלך טקס השבעה בכותל, שלט עליו נכתב " גדוד שמשון, לא מפנים את חומש". ארבוס הועבר לטיפול ועדת ההתאמה בצה"ל, ובשיחה עם מפקדיו הוא לא הביע חרטה על מעשיו. "זה היה שלט בעל גוון פוליטי ובעשותו כן עבר על פקודות הצבא", הסביר אמש גורם צבאי, "החייל לא הביע הבנה או חרטה על מעשיו החמורים ולא התחייב להימנע מהתנהגות דומה בעתיד".

חייל נוסף ששירת במסגרת ההסדר, שהיה מעורב במעשה, הודח מתפקידי לחימה, יורחק ממסלול ההסדר ויעבור למסלול שירות רגיל.

ההדחה מההוה עליית מדרגה במאבקו של צה"ל בסרבנות ובפולטיזיציה של הצבא, כשבצבא מתייחסים לאירועים אלו כחמורים יותר מסרבנות, "זו אינה סרבנות אלא הפגנה פוליטית, ויש לעקור אותה מהשורש. אסור לתת לדברים מהסוג לקרות בתוך הצבא" אמר גורם בכיר בפיקוד המרכז.

לפיקוד הבכיר בצבא חשוב להבהיר כי מבחינתם, אירועים אלו אינם מייצגים את גישת כלל חיילי צה"ל הדתיים ואף לא את חבריהם של המניפים. "החיילים הללו מייצגים את עצמם ולא את חטיבת כפיר. אף אחד לא מתכוון למצמץ כשקורים אירועים מהסוג הזה. אסור שזה יקרה ואם יקרו חשוב שיידעו שזה יהיה העונש", אמר גורם בחטיבה.

אשתו של ארבוס, רוחמה, אמרה היום (ג) בראיונות לתקשורת, כי בעלה שמע על ההחלטה להדיחו מכלי התקשורת, כשלטענתה מדובר בהחלטה מבישה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד