י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הבחירות לנשיאות

בנו של עורך דין יהודי תכנן לרצוח את ג'ו ביידן

אלכסנדר הלל טרייסמן, צעיר אמריקני יהודי נעצר בחודש שעבר שבעה קילומטרים מרחק מביתו של המועמד לנשיאות ג'ו ביידן והוכח כי תכנן להתנקש בחיי המועמד. השוטרים מצאו את הטנדר שלו בחניון בנק עמוס אקדחים, רובים וחומרי נפץ

בנו של עורך דין יהודי תכנן לרצוח את ג'ו ביידן
ג'ו ביידן צילום: צילום מסך

אלכסנדר הלל טרייסמן, בנו של עורך דין יהודי מפורסם שסייע בתיווך הפגישה הראשונה בין נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לדלאי לאמה, חשוד כי תכנן לרצוח את ג'ו ביידן' מי שמתמודד לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית.

ביום שישי התפרסמה ידיעה בארצות הברית על מעצרו של טרייסמן, לטענת בית משפט הוא רכש רובה אוטומטי כדי לחסל את ג'ו ביידן, ברכבו נמצאו רשימות שונות של תכנונים שונים לגבי ירי לעבר ג'ו ביידן, על הדף האחרון נכתב "ביצוע". טרייסמן הואשם בעברות נוספות.

החשוד הוא בנו של פעיל יהודי לזכויות אדם ומועמד בעבר לסנאט מטעם ניו מקסיקו, אריק טרייסמן ז"ל שנפטר בשנת 2009, התפרסם בעבודתו עם מהגרים טיבטים וכונה בעבר "אוסקר שינדלר של הטיבטים", שינדלר היה האיש שהציל יותר מ-1000 יהודים בתקופת השואה. אריק היה פעיל מאד להצלת טיבטים מפני הסינים, והיה זה שארגן את הפגישה של הנשיא ג'ורג' בוש עם מנהיג טיבט, הדלאי לאמה.

מכר קרוב של המשפחה אישר בפני אתר JTA כי האיש שנעצר הוא בנו של אריק טרייסמן, שסייע לארגן פגישה בין הדלאי למה לג'ורג' בוש הבן, הראשון מסוגו, שהוביל להסכם להבאת מהגרים טיבטים לארה"ב. בשנת 1996 רץ טרייסמן ללא הצלחה לסנאט מטעם ניו מקסיקו.

החשוד טרייסמן.

כפי שדווח בין הייתר ב'בחדרי חרדים', אלכסנדר הלל טרייסמן מצפון קרוליינה נעצר בחשד שתכנן להתנקש בחייו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הסנטור ג'ו ביידן.

טרייסמן אותר כשבעה קילומטרים מביתו של ביידן בדלאוור, השוטרים מצאו את הטנדר שלו בחניון בנק עמוס אקדחים, רובים וחומרי נפץ וחומר אסורים נוספים.

אחרי חקירה התברר כי הוא תכנן להתנקש בחייו של ג'ו ביידן, המועמד לנשיאות מטעם הדמוקרטיים. כן התברר כי אלכסנדר החזיק ברישיונות נהיגה משלוש מדינות שונות ורכש את כלי הנשק שלו במדינות ברחבי ארה"ב, כולל וושינגטון, קנזס, ניו המפשייר ומערב וירג'יניה.

בנוסף מצאו החוקרים תמונות הקשורות לתוכניות ורעיונות למעשי טרור אפשריים כולל 'אוטוביוגרפיה' בכתב יד שהתייחס לירי המוני.

החוקרים סיפרו כי מצאו פתק מ-15 באוקטובר 2019 בטלפון הנייד של טרייסמן, המתאר תוכנית לביצוע ירי המוני בקניון וכן נמצאו ברשותו תמונות סטילס מצילומי וידיאו של צילומי המסגד בכריסטצ'רץ', ניו זילנד, שם נרצחו עשרות מוסלמים על ידי ניאו נאצי. 

ג'ו ביידן ניסיון רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד