ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

המב-שר, ידיעה בעיתון חייבים להחליף כל יום

מי התיר ל'המבשר' לערוך הגרלה שההשתתפות בה היא דרך האינטרנט? • האם ראש אכ"א יצטרף למפלגתו של לפיד? • ולמה חששו המצרים שישראל תדרוש את ה'פירמידות'? • טורו של יצחק נחשוני

המב-שר, ידיעה בעיתון חייבים להחליף כל יום



הגרלת ה"גם – גם"

את הכסף!

מאז סוף השבוע לא החליפו עורכי היומונים 'המבשר' ו'יתד נאמן' את הכותרת המספרת על "ההדים העצומים" שעשה הכינוס האדיר בירושלים לאבות תלמידות הסמינרים. "זה הפך לשיחת היום" - מדווח אותו י. מוזסון שוב ושוב בעיתונו, "שיחת היום", "שיחת אתמול", ואפילו "שיחת שלשום", כאילו העניק גם לידיעה בעיתון ... "חיי עולם", כמו המקום שממנו בא.

היות ולא מדובר ב'גרביים' שלא הוחלפו, שמפיצים 'אדי ריח' ולא 'הדים' כפי שדווח ביומונים, אלא במשהו שהמנויים והרוכשים משלמים עליו במיטב כספם או כספי מעשר, כדאי שהאחראים למחזור יעשו שאלת חכם, האם בשימוש החוזר בידיעות עיתונאיות ישנות, אין משום גניבה ממש, גם אם מדובר בדבר שבוודאי אין בו משום שווה פרוטה...

רק באנו לתת עצה טובה, ובמפורש איננו מוציאים מכלל אפשרות שלפחות ב'המבשר' עשו 'שאלת חכם'.

את מי שאלו? - יתכן שאת אותו חכם שהתיר להם לעשות שימוש בלי חשבון באינטרנט ובאימייל, בניגוד לדעתם של גדולי ישראל, המתפרסמת גם היום במודעה של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', המופיעה בעיתון הזה ובשני היומונים האחרים.

לראשונה פורסת הוועדה הזו את חסותה גם על המאבק בנושא האינטרנט. בהסתמך על קריאתם של גדולי ישראל, "שחייבו כל אחד ואחד כולל אלו הנדרשים לתקשורת האינטרנט לצרכי עבודה ופרנסה - מוסדות כיחידים, לחסום את המחשב שברשותם מתכנים שליליים", מגלים לראשונה בוועדה כי נעשית פעילות עסקית רבת היקף "בהתאמת מוצרי התקשורת והטכנולוגיה בכלל, ובתחום האינטרנט בפרט, לצרכי הציבור האמון על ערכי התורה והחינוך התורני".

במודעת הענק מבשרת לנו הוועדה כי "בדבר מוצרים שיאושרו על ידינו תבואנה הודעות ברורות לציבור".

ובינתיים? – 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' מבהירה שכל הנצרך לשימוש באינטרנט, או אפילו רק באימייל ובמחשב בכלל, יעשה 'שאלת חכם' על עצם השימוש בהם. "בהתאם להוראת גדולי ישראל עליו לפנות לרבנים שליט"א העוסקים בתחום זה ולקבל הוראות מעשיות איך עליו לנהוג" - נאמר במודעה לצד מספר הטלפון של מוקד ועדת הרבנים, הפועל במיוחד למטרה זו.

אל תחשדו אפילו לרגע שמישהו משלושת היומונים החרדים, שבהם מתפרסמת המודעה הזו, לתועלת הציבור כמובן, לא היה הראשון להראות דוגמא ולנהוג על פי הנאמר בה. אין שום ספק שעוד לפני פרסומה, ברגע שהגיעה באימייל למחשבי המערכת, התקשרו עורכי הלילה לשאול שאלת חכם ולקבל אישור לפתיחת האימייל שבאמצעותו קיבלו את המודעה - דרך האינטרנט...

אל תעלו בדעתכם ש'המבשר', למשל, עבר על חובת הציות לדברי חכמים כשהפיץ בכל בתי המינויים שלו, חוברת הגרלות, כשבתחתית כל עמוד מפורסמת - בגדול - כתובת האימייל שבאמצעותה ניתן להצטרף להגרלה.

איש לא יאמין לכם אם תטענו שכתובת האימייל שנבחרה לצורך ההתקשרות וההשתתפות בהגרלה 'gam gam hamevaser ' (גם- גם המבשר), המוזכרת לא פחות מ-8 פעמים בחוברת, אם לא יותר, אינה באמת כתובת אינטרנט, אלא היא רק 'כאילו' ובאה רק לרמוז ש'המבשר' הוא 'גם גם' - כלומר מגמגם בכל הנושא של המלחמה באינטרנט, והופך אותו ל'ציני', כמו נושאים רבים אחרים שאותם אנשים שמו עצמם למייצגים אותם, והפכו אותם מכבדי ראש לקלי דעת.

מי לוחם נגדם? ילדים בחיידר. צילום: אילוסטרציהצילום: מי לוחם נגדם? ילדים בחיידר. צילום: אילוסטרציה
מי לוחם נגדם? ילדים בחיידר. צילום: אילוסטרציה


"אחרי" במקום "קדימה"!

הגיע הזמן שנערוך לכם מבחן פתע בהבנת הנקרא והנקרה.

לפניכם שני ציטוטים, מדברים שפורסמו במקביל בכלי התקשורת, בשמם של שני אנשים שונים. השוו ביניהם ונסו למצוא הבדלים.

הבהרה: המבחן עלול להכשיל אתכם, גם בתוצאה וגם בקריאת דברי שיסוי וליבוי יצרים. עצם המשימה היא בלתי אפשרית.

קטע ראשון:

"שנת הלימודים הנוכחית היא השנה החמישית ברציפות שבה 50% מתלמידי כיתות א' לומדים מחוץ לחינוך הממלכתי ציוני. חצי (חצי! הצילו!) מהילדים במדינת ישראל אינם לומדים שום מקצוע שישרת אותם בעתיד (להזכירכם: מדובר בתלמידי כיתה א'...), לא ילכו לצבא, ולמדינת ישראל אין שום דריסת רגל במוסדות החינוך שלהם.

"הסיבה לכך שהמדינה ממשיכה לממן את הטירוף הזה היא, שהאנשים שמאשרים את החשבונות האלה - ראש הממשלה, שר האוצר, שר החינוך, הממשלה, חברי הכנסת הם... ערימה של סמרטוטים רופסים חדלי אישים נתונים לסחיטה, חסרי אחריות ומופקרים, חבורת זבל דלוחה ואטומה, נטולת ערכים ציוניים, שמשעבדת את עתידנו למען שיקולים פוליטיים ציניים מהסוג הנורא והעלוב ביותר. אין להם בושה ואם זה ימשך ככה בעוד שני עשורים גם מדינה לא תהיה לנו"...

בקטע השני תמצאו אולי פחות לשון ביבין, אבל הוא לא פחות מסית ומלבה אש:
"כשאני מביט לעשור הקרוב אני מודאג מאוד, בעיקר בגלל המבנה הדמוגרפי המשתנה של הילדים והנוער. כבר היום 16 אחוזים מתלמידי התיכון לומדים בבית-ספר חרדיים, ובכיתות א' הנתון עומד על 26 אחוז... אנו פועלים כעת יחד עם משרד ראש הממשלה כדי להגדיל את מספר החרדים המתגייסים. אלה נתונים שמדאיגים אותי לא רק כקצין בצה"ל, אלא גם כאזרח. אנו יכולים לשנות זאת, ואם לא - ניפגש ב-2020 ולא נדע מה קרה לנו"...

הצלחתם? - אין סיכוי!

את "נאום הקללות" הראשון כתב מי אם לא יאיר לפיד, והפעם לא בשם ה'דיבוק' - קולו של טומי אביו, שנכנס בו ואילץ אותו לאחרונה לכתוב ספר בשמו, אלא הוא משל עצמו. הדברים נכתבו רגע לפני שחבריו, שהפקירו לו את כל זירת ה'תקשורת' ונטשו לפוליטיקה, מדביקים אותו למקומו ב'חיידקי צינון' ומסירים את הכוונה שגם הוא יהפוך ל'מחוקק', מבין רגליו...

לפיד מנצל כל רגע שנותר לו עד לקבלת 'חוק הצינון' שמכינים בימים אלה, למבקשים לחצות את הקווים מהתקשורת לפוליטיקה, שאמור להיקרא על שמו, ומנצל את הבמה התקשורתית, ובמקרה זה את 'ידיעות אחרונות', לקידום האג'נדה הפוליטית שלו.

לפיד עושה זאת ברמה המבחילה ביותר, וכפי שקראתם ללא גבולות של תרבות דיבור או כתיבה אנושית מינימלית. ולמרות זאת הוא מעז להקדים לאוסף גידופיו, שמזכירים מאד את ה'בר מינן' שבו, את המשפט הבא: "כל אחד עושה קריירה ממשהו. אני עשיתי אותה (בהנחה שעשיתי) מכך שאני נוהג לדבר יפה"...

הווי אומר: אם לא אבחר לחברות בכנסת בגלל חישוקי חברי החוששים ממני, לפחות תנו לי את תפקיד יו"ר האגודה ל...תרבות הדיבור.

את הקטע השני סיפק לתקשורת לא אחר מאשר אלוף בצה"ל, ראש אכ"א האלוף אבי זמיר. אחרי שהד"ר זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה ה'יוקרתית' בתל-אביב, החליט שלא להתיר לו או לכל מפקד בכיר אחר בצה"ל להיכנס לתחומי בית הספר כדי לשכנע את תלמידי התיכון (אסור לשכוח :"16% מתוכם, על פי ראש אכ"א הם...חרדים) להתגייס לצבא, כאילו היו הקצינים נציגי ארגון 'ערכים' או תנועה אחרת המחזירה בתשובה, נאלץ ראש אכ"א להרחיק עד לבית ספר התיכון באשדוד, ועוד ביום שבו נפוצו שמועות על נפילת טילים על העיר, ולהטיל שם את 'פצצות הסרחון' שלו נגד ה"משתמטים" החרדים. לפצצות מהסוג הזה גם 'כיפת ברזל' לא תועיל...

יכול להיות שאלוף אבי זמיר מתכנן להצטרף למפלגתו של יאיר לפיד? - כך זה נראה על פי נוסח ה'מצע' שהוא הציג במסגרת מסע הבחירות שערך במדי אלוף באשדוד.

אז למה חבריו בכנסת מקפחים אותו? למה, לעומת ה'תקשורתנים', הקצינים הבכירים שבבית המחוקקים' לא ממהרים גם הם להגיש חוק על שמו של האלוף זמיר שיחסום אותו מלהצטרף אליהם?

הוא עוד עלול להחליף את קריאת 'קדימה' ב...'אחרי'.

אחרי המבול...

רצחו וגם רוצים לרשת? המגילות הגנוזות. צילום: ויקיפדיהצילום: רצחו וגם רוצים לרשת? המגילות הגנוזות. צילום: ויקיפדיה
רצחו וגם רוצים לרשת? המגילות הגנוזות. צילום: ויקיפדיה


כמו ב'סאפרי'

אם גם אתם חשבתם עד היום שעזה היא ב'הסגר' ומדינת ישראל היא החופשית והמשוחררת, חייתם, כמונו, בטעות גדולה. מסתבר שהשינוי שעבר כבר מזמן על 'גני החיות' בעולם כולו, לא פסח גם על 'גן החיות' שאנחנו חיים בו. הפכנו ל'ספארי' - החיות הן המסתובבות חופשי, ואנחנו בתוך הכלובים - המכוניות.

'מעריב' מגלה לנו היום שאל חברתם של ציפי לבני וקציני צה"ל הנמצאים ב'הסגר' ואינם יכולים לעזוב את תחומי מדינת ישראל מחשש שיעצרו כ'פושעי מלחמה', מצטרפות גם... מגילות ים המלח או 'הקומראן', שהוברחו השבוע מקנדה לישראל, מחשש שייורטו על-ידי ירדן, ידידתנו ממזרח.

בידיעה, עליה חתום אלי ברדשטיין, מסופר כי המגילות, שהן אחד הממצאים הארכיאולוגיים החשובים בעולם, ומוצגות, בדרך כלל ב'היכל הספר' שבמוזיאון ישראל, הוצגו במשך החצי השנה האחרונה במוזיאון המלכותי בעיר אונטריו שבקנדה, והיו אמורות לעבור לארה"ב ולהוות את החלק החשוב בתערוכה הגדולה שאמורה להתקיים בעוד כחודשיים במוזיאון שבמינסוטה בארה"ב. עכשיו כבר לא בטוח כלל שהיא אכן תפתח.

לפני ימים אחדים הוחזרו המגילות, שערכן לא יסולא בפז, במהירות לישראל, בניגוד לכל התוכניות, בשל דרישת ירדן לקבל אותן לידיה, משום שהיו בעבר במוזיאון רוקפלר שבמזרח ירושלים ונפלו לידי ישראל במלחמת ששת הימים.

"שר ההסברה הירדני נביל שריף אמר שירדן דורשת את השבת המגילות ל'מקור האמיתי שלהן', כדבריו, אבל קנדה, מידידותיה הטובות של ישראל, סירבה לבקשה הירדנית בטענה שאינה מתערבת במחלוקת זו" - נאמר בידיעה המתפרסמת הבוקר.

הירדנים פנו גם לאונסק"ו, ארגון החינוך המדע והתרבות של האו"ם, אבל גם זה לא עזר להם. גם הרשות הפלסטינית דרשה לקבל לידיה את המגילות והתכוונה להחרימן מהתערוכה באונטריו שבקנדה, אך בסופו של דבר הן ניצלו והגיעו בחזרה לישראל.

אחרי ה'סגר' המלא שהולך ומוטל על מדינת ישראל ועל אוצרותיה, ניתן להבין מדוע התעוררו המצרים לאחרונה, במהלך הפרשיות שבהן אנו קוראים על שעבוד ישראל במצרים, להציג מחקרים הקובעים שהפירמידות לא נבנו על ידי בני ישראל כלל. אם מגילות הקומראן שייכות לירדן או לפלשתינים, הם בוודאי אמרו לעצמם, עוד עלולים הישראלים החמדניים הללו לבקש להעתיק את ה'פירמידות' לשטחן.

'גיזה' תמורת גניזה.

מצחיקים המצרים האלו. איפה הם חשבו שנשים את הפירמידות אם ליהודים אין בכלל זכות על קרקע? בכל מקרה הם היו חוזרים, בסופו של דבר, לידי המוסלמים...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד