י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האנטישמיות חיה ובועטת

"כל גרמני חמישי הוא בעל 'דעות קדומות' נגד יהודים"

נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה: "כל גרמני חמישי הוא בעל 'דעות קדומות' נגד יהודים • "אנטישמיות ממלאת תפקיד במיתוסי הקונספירציה בקורונה

"כל גרמני חמישי הוא בעל 'דעות קדומות' נגד יהודים"
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

יוזף שוסטר, המכהן כראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, אומר לתקשורת הגרמנית כי כל גרמני חמישי עם דעות קדומות נגד יהודים

שוסטר אומר כי זה אחוז מפתיע גבוה. אבל העובדה היא: כי "לכל גרמני חמישי יש טינה נגד יהודים שמגיע מדעות קדומות אנטי-יהודיות. מספר זה נשאר קבוע במשך שנים'.

"לפני חמש שנים הזהרתי במיוחד צעירים יהודים לא ללכת ברחובות באזורים מסוימים עם כיפה. יעצתי להם לחבוש מעליו כובע בייסבול. זה עורר אז סערה תקשורתית. המלצתי הייתה מובנת מאליה בתוך הקהילה היהודית. ההתקפה האחרונה מול בית כנסת בהמבורג (צעיר יהודי נפצע על ידי אנטישמי) הראתה כיצד בקלות אנשים שיכולים להיות מזוהים כיהודים יכול להיות ממוקדים על ידי שונאי יהודים, ההמלצה נשארת. לרוע המזל שום דבר לא השתנה בזה".

שוסטר הוסיף: "תקריות אנטישמיות עם התעללות מילולית, בין אם זה בבית הספר או ברחוב, מגיעות גם ממוסלמים וממיליוני מהגרים. דבר אחד אינו שנוי במחלוקת: ב-2015 וב-2016 במיוחד הגיעו אנשים לגרמניה כפליטים, הם היו עם דעות קדומות אנטי-יהודיות במולדתם, שחלקן השתרשו במשך דורות. ברור כי אנשים אלה לא יוותרו על שנאתם ליהודים בגרמניה. זה הדאיג אותנו מאוד באותה תקופה".

שוסטר דיבר על האנטישמיות בנוגע לקורונה: "אנטישמיות ממלאת תפקיד במיתוסי הקונספירציה בקורונה. לפנינו תופעה בה אף אחד לא באמת יודע כיצד נוצר הנגיף. פתאום יש משהו בעולם שאנחנו לא יכולים לראות, שאנחנו לא יכולים לתפוס, אבל זה משפיע עלינו ברחבי העולם, היה מצב דומה בימי הביניים עם מגיפות - ועל כך האשימו את היהודים במהירות. האנשים האשימו אותם בהרעלת הבארות, פוגרומים נבעו מהטלת אשמה על יהודים, האשמות דומות ניתן למצוא כיום במיתוסי הקונספירציה הקשורים לנגיף הקורונה".

יוזף שוסטר הוא נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה מאז נובמבר 2014, הוא בן 66. הוא גם סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי והקונגרס היהודי האירופי. לשוסטר תואר דוקטור לרפואה פנימית.

גרמניה אנטישמיות אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד