ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המירוץ לבית הלבן

צבי יחזקאלי מעריך: אם טראמפ ייבחר - איראן בסכנת קריסה

עיניי האיראנים נשואות לעבר הבחירות בארצות הבריות. הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי מנתח ואומר כי "אם ביידן ייבחר, מבחינת האיראנים הסכם הגרעין הולך לחזור"

צבי יחזקאלי מעריך: אם טראמפ ייבחר - איראן בסכנת קריסה
צבי יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ הידברות

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מ'חדשות 13' שוחח עם ניסים משעל והתייחס לתקוות האיראניות לניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית. לדבריו, אם ביידן יצליח להיבחר הם יקבלו גלגל הצלה וחמצן כלכלי, שכן, כרגע מצבם מאוד קשה, לאחר שהם סובלים שני מסנקציות כלכליות.

בפתח הריאיון תהה משעל האם זה נכון שהאיראנים מתפללים חמש פעמים ביום למפלתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. יחזקאלי הסכים עם דבריו, ואמר: "נכון מאוד. לדעתי האיראנים מחכים יותר לביידן מאשר למשיח לפי האמונה של השיעים. למה? כי היום ניסים המשטר האיראנים נמצא בנקודה קריטית. הם סובלים שנים מסנקציות, הקורונה ממש מכה שם. המשטר הזה ספג הרבה הרבה מכות, ואני אכלול גם את חיסול סולימני. הנה בנקודה הזו מצפים האיראנים לגלגל הצלה. לכן זה כל כך קריטי". לדבריו, אם טראמפ יבחר המשטר הזה ימשיך לסבול או שהם ילכו למשא ומתן, אבל זה יהיה בתנאים אחרים לגמרי ממה שהם קיבלו מאובמה בזמנו. "אם ביידן יבחר, ככה האיראנים רואים את זה, ההסכם הולך לחזור, ומבחינתם הם יקבלו גלגל הצלה וחמצן כלכלי. המשמעות היא ששלטות האייתולות ימשיך להשליט טרור במזרח התיכון".

יחזקאלי הסביר שבשנת 2015 הצליחו האיראנים לעשות את ההסכם הכי טוב שלהם עם אובמה והמעצמות, אבל אז הגיע טראמפ והפך את הכל. "הוא אמר להם שהוא מבין בעסקים, ושהם לא יכולים לאחוז במקל משני קצותיו - גם להרוויח כסף וגם להשליט טרור. טראמפ חתך את הכל, הבין את הצביעות שלהם וקלט את השיטות שלהם. גם אם ביום מן הימים הוא יישב איתם למשא ומתן הם כבר יודעים שהוא מכיר את כל הטריקים שלהם. אובמה למשל, לא רק שהאמין להם ובגד בעולם הערבי הוא גם ראה במנהיגי האייתולות מנהיגים לגיטימיים. בקיצור, ציר הרשע מחכה לגלגל הצלה.

לסיום, נשאל יחזקאלי האם בחירתו של טראמפ יכולה לאיים על שלטון האייתולות, והוא ענה שכן, והסביר למה: "שלטון האייתולות נמצא בנקודה קריטית. הוא שומר רק על עצמו, ועובד במתכונת חירום כבר שנים. אם טראמפ ייבחר - שלטון האייתולות בסכנת קריסה. אגב, הסכמי אברהם שנעשו הם למקרה וביידן יבחר. אני חושב שסעודיה מאוד רוצה את טראמפ, אבל גם סעודיה וגם שאר מדינות המפרץ מתכוננות גם למקרה וביידן יבחר".

עריכה: עדן בן ארי, 103FM
דונלד טראמפ ג'ו ביידן צבי יחזקאלי איראן הבחירות לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד