י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חיסון מקורי

המרוץ העולמי לחיסון: הסינים ישיגו?

מושל עיר הבירה של ברזיל, בה מתקיימים הרבה מהניסויים בחיסונים שבתהליך פיתוח, הודיע כי החיסון הסיני הציג את התוצאות הטובות ביותר עד כה, יותר מהחיסונים של 'פייזר' ו'מודרנה'

המרוץ העולמי לחיסון: הסינים ישיגו?
אילוסטרציה צילום: pixabay

החיסון יגיע מהיכן שהופצה המגפה? טראמפ לא ישמח לקרוא את החדשות הבאות, אבל אם להאמין למושל סאו פאולו, עיר הבירה של ברזיל, הרי שדווקא החיסון שמפתחים הסינים מציג תוצאות טובות יותר מאשר שאר החיסונים שבפיתוח. הודעתו מעוררת עניין רב שכן כמעט כל החברות המפתחות חיסונים עורכות חלק מהניסויים בברזיל המתאפיינת באוכלוסייה מגוונת.

בדבריו התייחס מושל סאו פאולו ז'ואאו דוריה לחיסון הניסיוני קורונה־ואק של החברה הסינית סינובאק ואמר כי "התוצאות הראשוניות של המחקר הקליני שהתבצע בברזיל מוכיחות כי מבין כל החיסונים שנבדקים כעת במדינה, קורונה־ואק הוא הבטוח ביותר, עם הנתונים הטובים והמבטיחים ביותר".

לפחות חמשה מתוך עשרת החברות המובילות בפיתוח חיסונים לקורונה עורכות חלק מהניסויים בברזיל, שכן הן חפצות לשתף בניסוי הענק אנשים ממגוון רחב של אומות ותרבויות, במטרה להבטיח שהחיסון יעיל על כל האוכלוסייה. הגיוון נדרש לאחר שלגנטיקה נודעה השפעה על הצלחת החיסון, היו חיסונים ותרופות שפותחו בעבר, שהוכיחו הצלחה על אוכלוסייה מסוימת, אך אחוזי ההשפעה ירדו באוכלוסייה ממוצא אחר.

זו הסיבה שהיצרניות האמריקאיות ג'ונסון אנד ג'ונסון ופייזר, אסטרה־זנקה הבריטית וסינופארם הסינית, כולן משתפות אזרחים ברזיאלים בניסוי שהן עורכות.

בשבועות האחרונים קיבל הממשל הברזילאי החלטה לפיה החיסון של סינובאק יופץ בברזיל במסגרת תוכנית ההתחסנות הלאומית, זאת אחרי שכלכלת הענק הפכה למוקד הקורונה השלישי בגודלו בעולם אחרי ארה"ב והודו, עם 5.3 מיליון חולים מאומתים. מושל סאו פאולו הודיע כי הממשלה הפדרלית תרכוש 46 מיליון מנות חיסון מסוג זה. תוכנית ההתחסנות תצא לדרך בינואר 2021, ובכך תהפוך ברזיל לאחת המדינות הראשונות בעולם שייאמצו מהלך זה, כך דווח בכלכליסט.

עם זאת יש לסייג את הדברים שנשמעו מפי אדם שאינו נושא בתפקיד רפואי כלשהו.

 

חיסון לקורונה ברזיל סין חברת מודרנה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד