ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
צאו לשמש

אזהרה: ויטמין D עלול להיות מסוכן

לאחרונה התברר כי ויטמין D עשוי למנוע הידבקות בקורונה ורבים החלו לצרוך אותו בקביעות, כעת מגיעה האזהרה: צריכה עודפת של הוויטמין עלולה להיות מסוכנת

אזהרה: ויטמין D עלול להיות מסוכן
אילוסטרציה צילום: unsplash

הדבש והעוקץ: אף שויטמין D עשוי לסייע לגוף להתגונן נגד הידבקות בקורונה, הוא מחזק את המערכת החיסונית ולפי עדויות של מחלימים, עשוי אף להאיץ את תהליך ההחלמה, כעת מתברר כי יש ליטול אותו במשורה ולאחר התייעצות עם רופא. צריכה עודפת שלו, מזהירה רופאה בכירה, עלולה להיות מסוכנת.

את האזהרה השמיעה ד"ר מאיה רוזמן שהתייחסה בראיון ל103 למחקרים השונים הנוגעים ליתרונות ולחסרונות של ויטמין D. היא דווקא העדיפה לקבל את הוויטמין מהטבע, באמצעות חשיפה מבוקרת לשמש ולא להשתמש בכדורים: "כך גם שורפים קלוריות, וגם ממלאים את המאגרים בוויטמין D", אמרה.

לדבריה "ויטמין D הוא ויטמין מסיס שומן, זה אומר שהעודפים שלו אינם מופרשים החוצה בשתן אלא נאגרים בגוף ויכולים לגרום לרעילות: בחילות, גירויים בעור ובעיניים, נזקים לכליות, שקיעת סידן, ועוד".

על כן ראוי להעדיף לקבל את הוויטמין ממקורות טבעיים. היכן? "במזון, ויטמין D נמצא בביצים (בחלמון), דגים, כבד, גבינות שמנות, חמאה, שמנת. בביצה אחת, למשל, כבר יש יותר מחמישית מן הכמות המומלצת. ב-100 גרם דג לברק יש 200 יב"ל, כלומר רבע ממה שצריך ליום. והכי חשוב: יש בעור שלנו ויטמין D לא פעיל, שהופך להיות פעיל בהשפעת השמש. לפי מחקרים, מספיקה חשיפה של 10 דקות לשמש כל יום, של הידיים בלבד, ונוצרת כמות מספיקה של ויטמין D בגוף. אז במקום לקנות טבליות או טיפות של ויטמין D, צאו לצעידה קצרה בשמש! גם שורפים קלוריות וגם ממלאים את המאגרים בויטמין D".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד