י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעקת קבוצת הסיכון

הסוכרתיים מתחננים: עזרו לנו להתגונן מפני הקורונה

חולי סוכרת נעורים פנו לוועדת התרופות בבקשה: הכניסו לסל טכנולוגיה שתסייע לנו להימנע מסיכון מוגבר בשל הקורונה

הסוכרתיים מתחננים: עזרו לנו להתגונן מפני הקורונה
בית מרקחת. אילוסטרציה צילום: unsplash

סבל ממחלות רקע או לא? זו השאלה שמנקרת במוחו של כל אחד השומע על אדם צעיר שנפטר מסיבוכי מחלת הקורונה.

אלו שחיים בצל מחלות רקע ונמצאים בסיכון מוגבר להידבק בנגיף ולחלות בסיבוכים שהוא גורם. פנו השבוע אל שר הבריאות, ביניהם ראשי עמותות של מטופלי סוכרת נעורים במכתב בו ביקשו "לתת עדיפות לטיפולים ולתרופות שיכולים להציל חיים ולהגן על החולים שנמצאים בסיכון מוגבר, ובמיוחד בשנה זו של הקורונה".

בקשתם של חולי הסוכרת היא להכליל בסל התרופות לשנת 2021 טכנולוגיה חדשנית המייתרת את הבדיקות וההזרקות החוזרות ונשנות לחולי הסוכרת בכך שהיא מווסתת באותן אוטומטי מאת רמות הסוכר בגופם. המכשיר הינו חדשני ויקר והוא מכונה "לבלב מלאכותי" (בשמו הרשמי "מינימד 780"). הוא מחובר לגוף המטופל ומבצע באמצעות חיישן בדיקה עצמאית קבועה ומתמדת רצופה 24/7 של רמות הסוכר בדם. לפי תוצאות הבדיקה הוא גורם להזלפה אוטומטית וקבועה של האינסולין לגוף באמצעות משאבה. בכך הוא מחליף את הלבלב שאינו מתפקד ושומר על רמה מתאימה של סוכר בגוף.

חולי הסוכרת הוסיפו במכתב והסבירו כי "החשיבות על שמירת איזון רמות הסוכר היא דרמטית, ובמיוחד בתקופה זו, כשחולים רבים נמצאים חודשים ארוכים בבידוד חברתי וכלכלי מחשש לבריאותם ולחייהם, אלא שלשמחתנו יש כיום טיפול של 'הלבלב המלאכותי' שיכול להקטין את הסיכונים ויכול לשמור על רמות תקינות של הסוכר בגוף ולמנוע סיבוכים בריאותיים".

למכתב צורף נתון שפורסם בבריטניה לפיו מספר מקרי המוות של חולי סוכרת נעורים גדל מאז הקורונה פי 3.5 לעומת השנתיים האחרונות. בנוסף, במחקר בישראל נמצא כי 40% מחולי הקורונה הקשים הם סוכרתיים.

קורונה סוכרת נעורים סל התרופות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד