י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אבד חסיד מן הארץ

המלמד הוותיק מלונדון: רבי גבריאל מנשה בוים ז"ל

הרה"ח רבי גבריאל מנשה בוים ז"ל, מזקני חשובי בעלזא בלונדון, הלך לעולמו בגיל 78 • בחייו שיכל שתיים מבנותיו שנפטרו מהמחלה הקשה 

המלמד הוותיק מלונדון: רבי גבריאל מנשה בוים ז"ל
רבי גבריאל מנשה בוים ז"ל צילום: מרדכי זאב שוומנפלד

ברוך דיין האמת: במוצאי שבת קודש (פרשת נח) נפטר לבית עולמו הרה"ח רבי גבריאל מנשה בוים ז"ל מפארי וחשובי קהילת בעלזא בלונדון שהלך לעולמו בגיל 78. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לפני מספר שנים עבר דום לב בלכתו ברחוב מאז לא חזר לעצמו ובמוצאי שבת קודש לאחר שמצבו הידרדר השיב את נשמתו ליוצרה. 

המנוח ז"ל נולד לאביו הרה"ח ר' יחזקאל שרגא בוים ז"ל ולאמו מרת רחל לאה. 

רבי גבריאל מנשה היה מראשוני המלמדים והמחנכים בת"ת מחזיקי הדת דחסידי בעלזא בלונדון עם הקמתו, פטירתו הכתה ב צער רב ויגון קודר את קהילת מבעלזא שנפרדו מהרב החסיד המפואר שכל כולו היה מסכת של יראת שמים באמונה תמימה. 

מכריו מספרים כי בהיותו אדם מרומם, יראתו קדמה לחכמתו, לא פסק פומיה מגירסא ועסק בתורה שעות רבות בכל יום בבית המדרש של בעלזא בלונדון, הרביץ תורה ויראה לעדרי צאן קדשים, התנהג בחסידות ובאמונה טהורה, ודבק בכל לבו ונפשו בכ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א. 

היה לדוגמא אישית לכל רואיו ומכיריו, לאיש חסיד ספוג כל כולו בתורה ויראת שמים. לדאבון ושברון לב כל המשפחה וכל מכריו הוא הלך לעולמו. 

בחייו סבל ייסורים קשים עת שיכל שתיים מבנותיו בתו האחת הגברת ויינגרטן ע"ה ומרת גיטל חינקא עהרנפלד ע"ה.  

ההלוויה היום (ראשון) בשעה 15:00 בצהריים (שעון לונדון) מביתו ברחוב Portland Avenue 33, דרך בית המדרש המרכזי דחסידי בעלזא, בדרכה לבית החיים ענפילד בלונדון שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

לונדון חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד