י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרשוביץ': "התביעה על דעת גדולי ישראל"

המחזה המביש בו ישבו דיינים על ספסל הנתבעים, יחזור על עצמו היום • מנכ"ל 'שארית ישראל' תבע את הגר"מ גרוס על פסק בוררות שנתן • בראיון בלעדי אומר דרשוביץ: "מי יודע כמה יהודים ניזוקו מהשקרים"

דרשוביץ בבית הגר''ח: ''לך למשפט!". צילום: בחדרי חרדים
דרשוביץ בבית הגר''ח: ''לך למשפט!". צילום: בחדרי חרדים



המחזה המביש בו נראו שישה דיינים צועדים בסך במסדרונות בית משפט השלום בתל אביב, פרצו ככל הנראה את מחסום הבושה. מבלי להיכנס לגופן של טענות, היום נפל דבר בישראל. דיינים נכבדים ומוערכים, ישבו למעלה מחמש וחצי שעות בבית משפט - זהו מחזה שטרם נראה במדינת היהודים.

אך מי שחשב שיוותר לו זמן לנוח מהמראות שהתפרסמו באתר 'בחדרי חרדים', כנראה טועה טעות מרה. כבר מחר (ד'), יזכה בית המשפט לארח עוד שני דיינים חשובים, שיבואו להתדיין בתביעה אותה תובע אחד מהאנשים שהיו בשר מבשרם.

שארית הכבוד של שארית ישראל הולכת ונרמסת, והמנכ"ל לשעבר תובע את רבני המערכת.

השניים שיתייצבו בבית המשפט הם הגר"מ גרוס והגר"צ פרידמן. הם נתבעו על ידי הרב יקותיאל (קותי) דרשוביץ', שכיהן עד לפני כמספר שנים כמנכ"ל הכשר בד"ץ 'שארית ישראל'.

השותפות בין המנכ"ל המייסד של ההכשר, למערכת הניהולית, התפוצצה בכל רעש גדול, ודרשוביץ' מצא עצמו, מחוסר עבודה, ואף ללא פיצויים.

לאחר סיום עבודתו, הגיש דרשוביץ' תביעת פיצויים על הסכום שמגיע לו, אך ההכשר סירב לשלם לו את הכספים. לאחר דיון קצר הוחלט, כי ימונו שני בוררים לקבוע האם מגיעים לו כספים או לא.

הבוררים היו שני דיינים מ'שארית ישראל': הגר"מ גרוס והגר"צ פרידמן.

לאחר הליך מתיש של בוררות, קבעו הבוררים כי הצדק עם הנתבעים, וכי דרשוביץ אינו זכאי לפיצויים. אך אם לא די בכך, קבעו הבוררים כי כל חובותיה של 'שארית ישראל', מהתקופה בה כיהן כמנכ"ל, חלים על דרשוביץ - עניין שלטענת דרשוביץ כלל לא נחתם לגביו הסכם בוררות.

אלא שכאן אירעה תפנית מפתיעה: בד"ץ 'שארית ישראל' הלך לאשרר את פסק הבוררות בבית המשפט, בכדי לתת תוקף של צו בית משפט לפסק, ושם הוא נתקל בערעורו של דרשוביץ', שסירב לקבל את פסק הדין.

בערעור טען דרשוביץ מספר טענות. הראשונה: לגבי כספי החובות של ההכשר בהם חויב בפסק הבוררות, לא נחתם הסכם הבוררות. שנית: החתימה נכפתה עליו בעל כורחו. שלישית: שני הבוררים הינם חברי הנהלה של 'שארית ישראל', ואיך יכולים נוגעים בדבר, שכאלו להיות בוררים אוביקטיבים.

בימים האחרונים יצאו מספר גורמים מטעם הכשר 'שארית ישראל' למתקפה חריפה נגד דרשוביץ'. הללו איימו בהפגנות מתחת לביתו, ובעוד סנקציות שיוטלו עליו באם יגרום לשני הדיינים להתייצב בבית המשפט.

אך היום שולף דרשוביץ' את האס. מקורביו אומרים, כי הוא זוכה לגיבוי מוחלט מהגר"ח קנייבסקי. הם אף ידעו לצטט בשמו של ר' חיים, שאמר לדרשוביץ: "אל תבטל את הדיון מחר, הצדק יצא לאור".

הערב, דיבר הרב דרשוביץ' לראשונה. בראיון לאתר 'בחדרי חרדים' ו'הכל בקול' הוא מסרב להתייחס לגוף הפרשה, אך מגלה מספר דברים מעניינים, המשליכים אור על ההעזה אותה מגלה דרשוביץ', בלקיחת שני דיינים לבית המשפט.

• הרב דרשוביץ', מה קורה כאן, איך נוצר המצב הזה?

"אני לא רוצה להתראיין. אסור להוציא כביסה מלוכלכת החוצה. מי יודע כמה עם ישראל סובלים מכל השקרים שמסתובבים ברחובות. אני לא רוצה להאריך, ואי אפשר לספר על רגל אחת.

"אבל דבר אחד אני רוצה להגיד בבירור. כל מה שעשינו היה תוך תיאום מלא עם מרנן ורבנן. אני לא נכנס למה שהיה. כן בוררות או לא בוררות. אבל לא זזתי כמלא הנימה בלי הליווי הצמוד של מרנן ורבנן".

• היום שמענו שהגר"ח תומך במהלכיך, הוא מודע למצב העכשוי?

"אני לא רוצה להיכנס לשמות. אם אני אגיד שם, ירוצו אליו ויהיה בלאגן. אני לא רוצה להיכנס לזה. זה לא המקום ולא יביא תועלת".

• היתה הערב הפגנה מול ביתך?

"שמעתי שאמורה להיות הפגנה, אבל לא ראיתי כזה דבר. אני לא חושש מזה אני רואה שהציבור לא טיפש. שדבר לא נכון, הציבור שם לב".

להאזנה לראיון: 'הכל בקול', קו המידע הפופולארי - 052-999-66-00

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד