י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ליד מיטות הוריו: החתן קידש בדמעות שליש

בנם של בני הזוג מיימוני, שנפצעו אנושות בתאונה מחרידה, התחתן במעמד קורע לב בביה"ח, צמוד למיטת הוריו מחוסרי ההכרה • בעלי חנויות תרמו בגדים ל-18 הילדים וברגע האחרון הושגה טבעת

החתן בחתונתו. צילום בלעדי עזרא לנדאו
החתן בחתונתו. צילום בלעדי עזרא לנדאו



אנחות קצובות, קולות בכי והשתנקויות לאין ספור נשמעו בחתונה העצובה שנערכה הלילה בין כותלי בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. במחלקה לטיפול נמרץ, בין מכשירים מפחידים ואווירה מעוררת דיכאון, עמד החתן וענד את הטבעת לרעייתו הטרייה. הוא אמר 'הרי את מקודשת לי', והביט בהוריו השוכבים באותו החדר, על ערש דווי, כשמצבם אנוש ואיש אינו יודע מה יילד יום.

תזמורת מאולתרת שהתנדבה לנסות ולשמח בחתונה העצובה, ניגנה שירים נוגים. 'מכניסי רחמים' הרטיט את הקהל, העביר צמרמורת בכולם, ואיחד את קומץ המשתתפים בתפילה, כי להורים יקרה נס גלוי.

בתחילת השבוע הזדעזע הציבור החרדי לשמע התאונה המחרידה שאירעה בכביש הבקעה, והייתה בין התאונות ששברו את שיאי הקטל בדרכים לאותו יום עקוב מדם בכבישי ישראל. בני הזוג מיימוני מהיישוב יבניאל בגליל, אשר להם 18 ילדים, נפצעו בתאונה באורח אנוש.

הפרמדיקים שהגיעו לזירה, נחרדו לראות את בני הזוג במצבם הנואש. כמעט ולא נותר מה לעשות. בני הזוג פונו כך לבית החולים הדסה עין כרם, שם מנסים להילחם על חייהם.

אחד מבניהם של בני הזוג, אמור היה להתחתן ביום ד' השבוע. תאריך החתונה נקבע זה מכבר, וההכנות היו בעיצומן.

אלא שאז אירעה התאונה המחרידה ששינתה את החיים בבית משפחת מיימוני. שני ההורים, האב והאם, שוכבים על ערש דווי, כשאיש אינו יודע מה יילד יום.

בני המשפחה החליטו שלא לקחת סיכונים, עקב מצבם המאוד קשה של ההורים. במשפחה הוחלט להקדים את החתונה, ולקיים אותה הלילה בבית החולים, בסמוך למיטותיהם של ההורים מחוסרי ההכרה.

מקורבים למשפחה וסתם יהודים טובים גייסו בתוך שעות את כל הנדרש לחתונה, והתרימו לשם כך בעלי חנויות שהסכימו להלביש את 18 הילדים לכבוד חתונת האח. במקום גוייס קייטרינג, אולתרה תזמורת צנועה. בית החולים העמיד את אולם הבריתות לטובת החתונה.

בשיחה קורעת לב מתוך בית החולים, מספר אליהו מאיה חתנם של בני הזוג הפצועים שלא זכו להוביל את הבן לחופה, על ההכנות שקדמו לחתונה העצובה.

בראיון ל'בחדרי חרדים' ו'הכול בקול', הוא מספר: "עברנו פה ימים מאוד קשים. במיוחד השעות האחרונות, שהיו קשות כשאול. כל רגע הרופאים יוצאים ומבשרים בשורות מאוד לא משמחות".

• מה מצבם של בני הזוג?

"הם עדיין מוגדרים כלא מתים... הם מחוסרי הכרה. המצב לא פשוט בכלל. למרות הכל, אנחנו לא מאבדים תקווה, ועם כל זה עת דודים הגיע".

• איך החתן התכונן לחתונה?

"החתן עצמו סהרורי, הוא לא יודע מה קורה איתו. אנחנו לא רוצים לצער אותו. החתונה היתה אמורה להתקיים מחר. אבל מכל מיני חששות, הוחלט להקדים אותה. אני מקווה שיהיו בשורות טובות. הייתה פה גם כוונה, שבזכות שהבן יתפלל על הוריו כחתן תחת החופה, הוא יביא ישועה להורים שלו.

"פה המקום להודות לכל עם ישראל", אומר גיסו של החתן. "אין לקב"ה מה להתבייש מעם ישראל. החנויות תרמו בגדים לכל האחים - 18 במספר. זה חסד גדול. החתן עומד להתחיל מחר את חייו, ואין לו שקל. אפילו טבעת הקידושין גויסה ברגע האחרון: נכנסנו לקניון הסמוך לבית החולים, וקנינו טבעת, שיוכל לקדש. מדובר בזוג אומלל, שמתחיל את החיים בפחות מאפס.

המחזה היה קורע לב: החתן היה עטור בשטריימל, אך עיניו היו מצועפות בדמעות. הוא נשא את עיניו אל עבר מיטותיהם של אביו ואמו, ששכבו ללא ניע, ולא זכו להובילו לחופה. הוא חשב על כך שהיום שאמור להיות המאושר בחייו, מהול בכמויות כה עצומות של תוגה שאין לה סוף.

אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים: נא להתפלל עבור עמוס כמוס בן יהודית תורכיה, ואורה קלרה בת נעמי.



להאזנה לשידור מהחתונה: 'הקול בכל', קו המידע הפופולארי - 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד