י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יהודים וישראלים נעצרו בארה"ב בחשד לשחיתות בעיסקאות נשק אפלות

במוקד חקירת שחיתות גדולה בארה"ב: עסקות נשק אפלות עם משטרים אפריקנים וחשד למתן שוחד • 22 חשודים - בהם ישראלים ויהודים אמריקנים - נעצרו והוגשו נגדם כתבי אישום

שוחד. אילוסטרציה
שוחד. אילוסטרציה

22 בכירים בחברות שסיפקו ציוד לכוחות הביטחון האמריקנים, בהם ישראלים ויהודים אמריקנים, נעצרו, והוגש נגדם כתב אישום בחשד למתן שוחד למדינות זרות.

עופר פז, ישראלי העומד בראש חברה לתיווך במכירות ציוד צבאי, יוחנן כהן, בכיר בחברת אמריקנית המייצרת מוצרי מיגון, וחיים גרי, העומד בראש חברה אמריקנית העוסקת בתיווך בין יצרני ציוד צבאי ללקוחות פוטנציאליים, הם רק חלק מהשמות בפרשה שהתפוצצה אתמול בארה"ב.

על פי החשד, הסכימו החשודים לשלם 'עמלה' בגובה 20% לסוכן של הבולשת הפדרלית, שהתחזה לפקיד במשרד הביטחון של מדינה אפריקאית, לאחר שהבטיח להם כי יזכו במכרז לחימוש המשמר הנשיאותי בשווי 15 מיליון דולר.

בנוסף הסכימו החשודים להגיש לעסקה שתי הצעות מחיר שונות, כשהאחת תייצג את מחירה האמיתי של הסחורה שתסופק, והשנייה תכלול בתוספת של 20 אחוז, שיועברו בסופה של עיסקה לכיסו של המתווך.

"תשלומים בלתי חוקיים לגורמים רשמיים בניסיון להבטיח עסקאות פוגעים במערכת השוק החופשי ומערערים את יסודותיהן של ממשלות זרות", אמרו גורמים במשרד המשפטים האמריקני, שבשיתוף פעולה עם ה-FBI הביאו למעצר הקבוצה.

משרד המשפטים טוען, כי מדובר באחת מפרשיות השחיתות הגדולות ביותר, הקשורות לחוק האמריקני האוסר לשחד פקידים של ממשלות זרות כדי להשיג עסקאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד