י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשל ניגוד עניינים

הנציב בודק: האם למנוע ממנדלבליט התערבות במינוי פרקליט המדינה

נציב קבילות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות בודק: האם יש למנוע מהיועץ המשפטי לממשלה להתערב בפרשת מינוי פרקליט המדינה הקרוב בשל ניגוד עניינים

הנציב בודק: האם למנוע ממנדלבליט התערבות במינוי פרקליט המדינה
היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחרונה החל מחדש הליך מינוי פרקליט המדינה ואף הוקמה וועדת איתור ופורסם קול קורא להגשת מועמדות לתפקיד זה. אחד מהאנשים שאחראי על הבחירה הינו היועץ המשפטי לממשלה. אולם טענות קשות נטענות נגדו שכן פרקליט המדינה הבא יקבע האם ייסגר תיק החקירה נגדו בפרשת הרפז.

כזכור כנגד היועמ"ש לממשלה עומד שנים רבות תיק פלילי בסטטוס ממתין לבירור דין. היועץ המשפטי פעל מול פרקליט המדינה הקודם שהתיק ייסגר לחלוטין אולם הוא סרב ולטענת מנדלבליט בשל הרצון לסחוט אותו, כך התפרסם לאחרונה בהקלטות שחשף עמית סגל. כזכור דבר זה חשוב במיוחד ליועמ"ש שכן לא ניתן להתמנות בעתיד לתפקיד שופט בעליון ככל שיש תיק פתוח או תיק שאינו נסגר בשל חוסר אשמה.

בעקבות כך דרש ארגון בצלמו מהיועמ"ש שיודיע לבד שהוא מושך את ידו ממינוי זה אולם עד כה הוא סרב. כעת מודיע הנציב לארגון בצלמו שהוא בוחן דבר זה ולא מן הנמנע שהוא יכריז שאסור ליועמ"ש לעסוק בדבר בשל ניגוד העניינים.

מארגון בצלמו נמסר כי "פנינו השבוע ליועץ המשפטי לממשלה שימנע את המבוכה הזאת וכמו שדורש מראש הממשלה להימנע מניגוד עניינים יחיל דבר זה על עצמו. לצערנו הוא אינו עושה כך. ולכן אנחנו בטוחים שהנציב יקבע שעליו להימנע מלדון בפרקליט המדינה שאמור להחליט האם לסגור את תיק החקירה נגדו".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד