י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגפת הקורונה בעולם

ספרד: ראש הממשלה הכריז על מצב לאומי חדש

ראש ממשלת ספרד הכריז על מצב לאומי חדש ייתכן עד חודש אפריל. הצו החדש נותן לממשלות אזוריות אפשרות לאסור נסיעה בשטחן ומחוצה לה אלא אם כן זה מוצדק, כמו גם עוצר בפריסה ארצית בין השעות 23:00 ל-6 בבוקר

ספרד: ראש הממשלה הכריז על מצב לאומי חדש
מדריד צילום: באדיבות המצלם

הקבינט הספרדי אישר הבוקר מצב חירום לאומי חדש למדינה, שמטרתו לתת לממשלות האזוריות בספרד את המסגרת החוקית הדרושה להן כדי להגביל את הניידות - בפרט בילויים ליליים - במטרה להילחם בגל השני של נגיף הקורונה.

הממשלה קבעה עוצר למדינה כולה בין השעות 23:00 ל-6 בבוקר, וכן נותנת לממשלות אזוריות אפשרות להגביל את הנסיעה בין אזורים אלא אם כן זה מסיבות כמו יציאה לעבודה או הגעה לרופא.

הצו לא כולל סגירת גבולות ספרד, כפי שהיה במהלך הגל הראשון של המגיפה. בנוסף האיים הקנריים - האזור הספרדי שיש בו כיום את נתוני הנגיף הטובים ביותר - יהיה פטור מההגבלות על נסיעה בין אזורים במטרה לסייע לתיירות. הצו מגביל גם פגישות חברתיות בין אזרחים לשישה אנשים לכל היותר.

זו תהיה הפעם השנייה מזה שבעה חודשים שממשלת ספרד עושה שימוש באמצעי החירום, אך זהו הנמוך מבין שלושה שנקבעו בחוקה הספרדית.

הפעם הסגר החלקי יהיה הרבה פחות חמור מהסגר בגל הראשון, כמעט כל הרשויות רוצות להשתמש באמצעי הסגר על מנת להאט את הגל השני של המגיפה בספרד במהירות האפשרית, ולהגיע לעונת חג המולד עם נתונים שנמצאים בשליטה רבה יותר.

הבדל נוסף בין הגל הראשון לעכשיו הוא, שהממשלה מבהירה את משך הזמן מלכתחילה ורוצה שהצעד שיתחיל בתחילה למשך 15 יום - יישאר במקומו עד אפריל 2021.

ספרד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד