י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קבלו את השחקן המנצח!

מסתבר שמשחקי היחיד הם בהחלט תופעה ותשובה לבדידות של הגיל השלישי • כמו כן בימים אילו כשהילדים בבית, חלקם בזום, אפשר להשתמש במשחקי קופסאת יחיד כדי להעסיק אותם

קבלו את השחקן המנצח!
משחקי יחיד צילום: יח"צ

 יוליה בת שבעים וחמש נמצאת בבית שלה בבידוד מוחלט זה מספר חודשים. 

הילדים שלה והנכדים מגיעים כשאפשרי לחצר שמתחת לבניין...ומנופפים לה ביד, הם מחליפים מילים קצרות כמהים ומייחלים לימים טובים יותר. 

"לצערי אני אלמנה, חיה לבד, עולם הזום לא מובן לי, גם בפלאפון אני משתמשת להוציא ולקבל שיחות".

המפנה אירע כשהנכדה שלה קנתה לה במתנה משחקי קופסא ליחיד.

"המשחקים הצילו אותי, עלי להעביר שעות של בדידות אחר הצהריים והמשחקים שאני יכולה לשחק עם עצמי הצלה ממש".

את המונולוג המרגש הזה שמעתי מפיה של יוליה ואליו הצטרפו עדויות נוספות, מסתבר שמשחקי היחיד הם בהחלט תופעה ותשובה לבדידות של הגיל השלישי. 

ולא רק, בימים אילו כשהילדים בבית, חלקם בזום, אפשר להשתמש במשחקי קופסאת יחיד כדי להעסיק את האח שאחיו על הזום והוא מסתובב באפס מעשה, המחשבים תפוסים. 

"אכן, תשובה הולמת לחינוך בייתי", מסכימה איתי עדנה גלבוע מנהלת את מרכז נוירומוטוריקה.

בימים אילו היא עסוקה יותר מתמיד בטלפונים עם הורים שמתמודדים עם החינוך הבייתי שנכפה עליהם.

והיא ממליצה בכל חום להציע לילדים לשחק במשחק עם עצמם מידי פעם, להקל על העומס בבית, ולהקנות לילד ביטחון עצמי וכלים לחיים.  

הקורונה שינתה את כללי המשחק.

וזה לא רק לתפארת המליצה. כללי המשחק הם חדשים, משודרגים, מעניינים ושווים יותר.

גלעד רונן מנהל קטוגריית משחקי קופסא מעיד כי התקופה האחרונה הפתיעה במיוחד ומשחקי יחיד נמכרים בהיקפים רבים מתמיד. הוא מצביע על  מגוון גדול של מותגי משחקים בינלאומיים, המובילים והפופולריים ביותר בעולם. ולדבריו כן, – יש סדרות שלמות של שחקנים שיכולים להיות שחקנים יחידים.

למשחק כידוע, אין גיל. המבוגרים והקשישים עליהם אנו שומרים בחודשים האחרונים, והם שומרים על עצמם ביותר, מסתגרים, מתבדלים מחיי חברה – מוצאים לעצמם אפיק חדש של בילוי – משחקי יחיד מהנים. גם האנשים שהיו בבידוד מספרים שמשחקי היחיד הצילו אותם ואת שפיותם. במיוחד בני גיל הזהב שחלקם אינו חובב טכנולוגיה ומעדיף את המשחק הפיזי, המזכיר גם נוסטלגיה מתוקה, מצא לעצמו אפשרות של משחק מהנה. 

'שחק נא' מציעה מגוון משחקים לשחקן יחיד, לכל גיל, לכל רמה ולכל טעם:

שעת השיא הוא אחד המשחקים הבולטים והנמכרים בעולם, בו מנסים להיחלץ מחניית מכוניות בלתי אפשרית. המשחק קיים בגרסה למבוגרים המשקיעים מחשבה והנאה, וקיימת גם גרסה המיועדת לילדים צעירים. אפשר לשחק בו במשך שעות רבות ולשאוב הנאה מאתגר החילוץ. 

בסדרת המבוכים, תוכלו למצוא מגוון רב של משחקי מבוך משעשעים, מאתגרים ומלהיבים: מבוך גובה, מבוך לייזר, מבוך דיגיטלי ואפילו משחק חדש שצובר תאוצה: מבוך דומינו.

אפרופו חדשים, תפוס ת׳חתול הוא משחק חדש ומהנה, בו מתארחים שישה חתולים שובבים המעוללים תעלולים. המשחק מחולק לכרטיסי רמות שונים והוא משחק חשיבה אינטליגנטי המפתח מאוד. השחקן צריך לנחש לפי הרמזים, איזה אחד מהחתלתולים עולל את התעלול עליו מדובר. 

משחקי יחיד נוספים שלא נס ליחם הם גם 'שוקולד בריבוע' העולמי המבוקש מאוד, 'רכבת הרים', 'פול אל תיפול' (המיועד לגיל 5 פלוס), שובר גלים, כדורים הפוכים (שהוא למעשה משחק בסגנון קובייה הונגרית לעבודה בידיים), מסביב לירח (ברעיון המשחק הקודם).

אתם מוזמנים לבחור לעצמכם את המשחקים המדברים ביותר לכם ולהזמין את עצמכם לשעות של חוויה מיוחדת. ואם אתם רוצים להעניק למבוגרים שסביבכם – לסבא ולסבתא, לדוד מבוגר אהוב, לשכנה חביבה – שעה של הנאה בריחוק החברתי ולהראות להם שלמרות המצב הם בליבכם, אתם מוזמנים להעניק להם משחק אחד מתוך המגוון הגדול של 'שחק נא'. הם לא יפסיקו להודות לכם.

ואם ישאלו אותכם מי משחק לבד? התשובה תהדהד מיציע השחקנים:

אני!

 

משחקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד