י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בהלוויה מצומצמת

הרב לאו ספד ליהודה בארקן: העולם הבא תפור למידותיו

האיש שהעניק המון רגעי שמחה לכל כך הרבה אנשים הובא היום למנוחות בבית העלמין ברחובות, בהלוויה שנערכה במתכונת מצומצמת נשאו דברים בני משפחתו וחבריו הקרובים, הרב ישראל מאיר לאו הרב הראשי לישראל ספד לו ואמר "הוא היה זן נדיר"

הרב לאו ספד ליהודה בארקן: העולם הבא תפור למידותיו
הלווית יהודה בארקן ז"ל צילום: יוסי אלוני - פלאש 90

לאחר שבני המשפחה של השחקן שחזר בתשובה יהודה בארקן ביקשו מהציבור לא להשתתף בהלוויה, בעקבות השתוללות נגיף הקורונה, ממנו נפטר, הגיעו היום (ראשון) עשרות מחבריו הקרובים ובני משפחתו לחלוק לו כבוד אחרון בבית העלמין בעיר רחובות שם הובא למנוחות על ידי חברא קדישא מקרית קרעטשניף.

כזכור יהודה ברקן הלך אמש (מוצאי שבת) לעולמו, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים 'הדסה', שם אושפז כחודש בטיפול נמרץ. ברקן נולד בנתניה וכבר בגיל צעיר החל לעסקות באמנות ובמוזיקה, לאחר קריירה עמוסה וענפה חזר בתשובה והמשיך לשמח אלוקים ואנשים, בהמשך אף החליף את שם משפחתו מברקן לבארקן.

בנו רועי ספד לו: "היית אבא מדהים, אתה גיבור שלי. אני מקווה שאתה רואה מלמעלה כמה אהבה אתה מקבל. מדהים בכמה אנשים נגעת וריגשת בחייך. כל כך היה חשוב לך בשנים האחרונות שכל המשפחה תהיה ביחד. הצלחת לקרב לבבות מכל הצדדים, מהצד החילוני והצד הדתי. אין מישהו שלא התקרב אליך... אני כל כך מתגעגע אליך כבר ומקווה שתמשיך לשמור עלינו מלמעלה, מבטיח להיות חזק בשביל המשפחה. אל תשכח מדי פעם לתת סימן שאתה מסתכל עליי. אני כל כך אוהב אותך ומעריץ אותך".

רעייתו נשאה דברים ואמרה "בימים של קיטוב ושנאה, אני מבקשת שכל אחד יספוג משהו מהנשמה הענקית של יהודה שתמיד כיבד, שימח, אמר מילה טובה, קירב לבבות. חיית חיים שלמים, כמו צדיק נפטר, לא הספקתי ללוות אותך ברגעך האחרונים ואת זה אשא איתי כל חיי, אנחנו לא ניפרד לעולם".

הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של ת"א, הגאון רבי ישראל מאיר ביכה אף הוא את לכתו של יהודה ואמר: "מי שהכיר את יהודה יכול להעיד כי הוא בן העולם הבא, שהעולם הבא תפור למידותיו. משמח אנשים ומשכין שלום בין אנשים…יהודה לא עסק בשום דבר חוץ מלשמח אנשים ולהשכין שלום ביניהם".

"בשנים האחרונות יהודה חיפש את הדרך והמענה והתשובה לחיים והוא מצא. יהודה תמיד חייך, תמיד מעודד…היה נוח לאבות ונוח לבנים, זו הפרשה בה נפטר, אני זוכר אותו מהרבה אירועים, הוא זן נדיר בעולם בכלל ובעולם התיאטרון, הקולנוע והרדיו בפרט. יהיה דוגמא ומופת לאשתו, לילדיו, היה איש שידע למצוא עתים לתורה ומילא את עולמו" הוסיף הרב לאו.

הרב יחזקאל שיינפלד שהיה החברותא שלו נפרד ואמר "היה לי קשר יום יומי עם יהודה ז"ל, למעלה מ-20 שנה. את העניין שלו לעזור לאדם אחר היה צריך ללמוד ממנו. הוא לא היה מקבל שבת, עד שהיה מוצא משפחה שאין לה מה לאכול בשבת ותורם לה סל אוכל. הוא מאוד אהב את התקופה הזאת, של פרשיות חומש בראשית. הפרשה שהוא היה הכי מחובר אליה זו הפרשה שקראנו אתמול במנחה, 'לך לך'; תמיד הוא היה אומר לי שהפרשה הזאת מלמדת אותנו תמיד ללכת ולהתקדם".

גם שר הפנים אריה דרעי הספיד וכתב אמש בחשבון הטוויטר שלו: ‏"עם צאת השבת שמעתי על לכתו של יהודה בארקן ז"ל. יהודה היה שחקן עם נשמה. אדם מאמין שלא התבייש ביהדותו ובמסורת ועסק בשנים האחרונות בקירוב רחוקים לתורה ומצוות. אני כואב את לכתו ושולח את תנחומי למשפחתו היקרה".

יהי זכרו ברוך

יהודה ברקן הרב ישראל מאיר לאו קורונה חזרה בתשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד