י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עימות בין השרים

קבינט הקורונה מתקשה להכריע; תותר פעילות מצומצמת בחינוך

מאז הצהריים מכונסים שרי קבינט הקורונה במטרה לדון בשלב הבא בפתיחת מוסדות החינוך וכן בנושא פתיחת המסחר. חברי הקבינט מתקשים להכריע בשני הנושאים שעל השולחן. לעת עתה סיכמו חברי הקבינט לאשר מפגשים בין מורה לתלמידים במתווה של 15 איש בשטח פתוח

קבינט הקורונה מתקשה להכריע; תותר פעילות מצומצמת בחינוך
ישיבת קבינט הקורונה צילום: קובי גדעון, לע"מ

קבינט הקורונה מכונס זה שעות (ראשון) לדון בעיקר על פתיחת השלב השני של מערכת החינוך מכיתות א - ד, אלא שהחברי הקבינט מתקשים מתקשים לקבל הכרעה גם בנושא פתיחת המסחר.

הדיון טרם הסתיים, אך לעת עתה סוכם, בהצבעה שעברה פה אחד, לאשר מפגשים בין מורה לתלמידים של 15 איש בשטח פתוח באופן מיידי.

בנוסף אושר להאריך את המצב הקיים של הסגר עד 1 בנובמבר ולהמשיך לדון בהקלות בהמשך השבוע במטרה לקבל החלטה גם בעניין החינוך וגם בעניין המסחר.

במהלך הדיון נרשם עימות בין שר האוצר לשר הבריאות, ששר האוצר ישראל כץ תוקף את משרד הבריאות: "אנחנו לא עובדים בשיטת הנציב העליון הבריטי, שנותן הוראות לנתינים או ליהודים. שר הבריאות וגמזו אמרו. טוב, נשקול, זה שמישהו אומר אני לא מסכים זה לא אומר שזה לא קיים. הייתה הדברות של שעות, זה כרגע השלב שאנחנו צריכים לסכם. למשרד הבריאות יש וטו על הכול?״

אדלשטיין הגיב מאוחר יותר: "אל תשמשו במילה אכיפה. אין מה לצפות לאכיפה. ראשי הרשויות אמרו שלא יאכפו. אני מציע להסתכל על המציאות ולא על השקפים היפים. בנינו תכנית הגיונית. בגלל שלמישהו בא לזכור עוד כמה דברים פנימה אנחנו לא צריכים לשנות את עמדתנו. אני שמח לראות שאתם יוצאים מתוך הנחת יסוד שכל החנויות במדינת ישראל הם בשירות עצמי, כלומר שאין שם אנשי צוות".

קודם לכן, בישיבת הממשלה שנערכה הבוקר, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב התחלואה והדגיש את הגל השני שמתפרץ כעת באירופה במלוא עוצמתו, בעוד שישראל כבר אחריו. בנוסף, ציין נתניהו כי מדברים על פתיחה חלקית של המסחר ומוסדות הלימוד כבר השבוע.

לדברי נתניהו, "העולם נשטף בגל עוצמתי ביותר ורואים את זה באירופה, זה קורע את הלב. יש שם עליות חדות מאוד. אני יודע שהמנהיגים שם, שעם חלק מהם אני משוחח, מתלבטים קשות בשאלה איזה החלטות לקבל. רבים עכשיו מבינים שההחלטות שקיבלנו בקבינט הקורונה ובממשלה היו החלטות נכונות, הן הביאו לצמצום משמעותי ולהורדה דרמטית בהיקף התחלואה בישראל. אבל כדי שהדבר יחזיק מעמד אנחנו חייבים להתמיד ביציאה מדורגת ואחראית, לא לפתוח מהר מדי, ואני יודע עד כמה זה קשה".

שר האוצר שר הבריאות בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד