י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסבך הפוליטי והקורונה

השר החילוני: "מי שרוצה להפגין, שילמד מחסידי גור"

השר אמיר אוחנה התראיין ברדיו 103FM התייחס לסבך הפוליטי, האשים את מפלגת 'כחול לבן' בסחבת במינוי מפכ"ל המשטרה | על ההפגנות ברחבי הארץ אמר השר: "מי שרוצה להפגין תחת ההנחיות, שילמד מחסידי גור" | כמו כן הכחיש בתוקף כי ישנם סיכומים עם המגזר החרדי לגבי ההפרות

השר החילוני: "מי שרוצה להפגין, שילמד מחסידי גור"
הפגנת חסידי גור בערד צילום: אוריאל גור דוד

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדשה אמש (מוצ"ש) במוקדים רבים ברחבי הארץ; אלפים מחו בגשרים ובצמתים רבים, ואף נערכה צעדת מחאה לעבר מעון ראש הממשלה שיצאה ממספר אזורים. עוד פורסם כי עימותים פרצו במקום בין המשטרה למפגינים, בעקבותיהם נעצרו מספר מוחים. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מ'הליכוד' שוחח עם ינון מגל ואבי בניהו ברדיו 103FM והביע את דעתו על גל ההפגנות ברחבי הארץ.

השר אמיר אוחנה התייחס למדיניות האכיפה המשטרתית, ולטענות על הסכמים באשר לאכיפה בררנית בקרב מגזרים מסוימים: "הדבר לא היה ולא נברא. לא משל ולא חלום. איש הציבור היחיד שמתווה מדיניות למשטרה הוא אני והמדיניות מאוד ברורה, יעיד על כך כל קצין משטרה. אכיפה נחושה ושוויונית כלפי כל האוכלוסיות משום שבאותה מידה שהנגיף לא יודע להבחין בין אוכלוסייה לאוכלוסייה, כך המשטרה צריכה לפעול, וכך היא עושה זאת, לטובתם לא לרעתם. כולנו באותו מצב וכולנו באותו מאבק ואנחנו גם ננצח בו".

הוא הביע את דעתו על הפגנות המחאה כנגד ראה"מ, שממשיכות להתקיים מדי שבוע, ואמר: "הולכים ומתמעטים המשתתפים, אבל יש רבים שמתקהלים והייתי רוצה, ראיתי הפגנה של חסידי גור בערד לפני שבוע, אלפיים חמש מאות איש עומדים במרחק מופתי אחד מהשני, עם מסכות, לו ההפגנות היו נראות כך אני לא חושב שלאף אחד הייתה טענה. יש הצטופפות, חלק עם מסכות וחלק בלי, כשאתה מצפצף אתה מוריד את המסכה, אתה פולט ומרסס וכך עולה ההדבקה. תלמדו מחסידי גור בערד".

בהמשך דבריו, התייחס השר אוחנה להיעדר מינוי קבע למפכ"ל המשטרה, והאשים: "זה כבר שנתיים שאין למשטרת ישראל זה מצב לא בריא, אני מסכים, לא טוב ולא נכון, אני פעלתי ופגשתי את כל הניצבים במשטרת ישראל, חלק מהניצבים בדימוס ואני רוצה להתקדם ומה שמנע ומונע ממני עד כה זה כחול לבן. אנחנו כרתו הסכם קואליציוני בו יש סעיף מפורש שסמוך לאחר הקמת הממשלה יקום צוות פריטטי שידון באופן מינוי הבכירים, ניגשתי לאדון אבי ניסנקורן ואמרתי בוא נקים את הצוות התשובה שלו הייתה מתחמקת. אחרי זה דיברתי גם עם בני ואמרתי לו שר הביטחון ידידי אנחנו צריכים לפעול על פי ההסכם להקמת הצוות, אני רוצה למנות מפכ"ל, וגם הוא התחמק ולמעשה הצוות הזה לא הוקם עד היום. זה מאוד מקשה עלינו, אנחנו רוצים לעבוד עפ"י ההסכם ולא מאפשרים לנו".

כמו כן, הוא הביע את דעתו באשר לרצינות האיומים של חברי כחול לבן באשר לפירוק הממשלה, בשל הכישלון בהעברת תקציב מדינה 2021-2020: אני חושב שאם יעשו זאת זה סוג של התאבדות פוליטית אבל זו זכותם. לא מנעתי מאף יריב שלי להתאבד פוליטית. זה לא תקציב מדינה לשבוע, הייתה הסכמה כבר של כחול לבן לעניין, אני לא יודע מה גרם להם לחזור בהם. אבל התקציב הוא למעשה המשכי ועד שיעבור תקציב 2021 זהו התקציב שיחול, זה יכול לקחת כמה חודשים וגם כמה שנים. התקציב של 2018 ליווה גם את 2019-2020. לכן זה לא נכון לומר תקציב של שבוע".

השר לביטחון פנים התייחס בריאיון עם ינון מגל ואבי בניהו להסכם השלום שנחתם עם סודן, ולסוגיית הפליטים שאולי תבוא על פתרונה: "אני מאוד מקווה, לא יודע להגיד, שבמסגרת הדיונים שנערכים בין הצדדים ימצא גם פתרון שיוכל להביא להחזרתם של המסתננים מסודן לסודן, כך צריך להיות בעיני". לסיום הוא הוסיף: "יש שני דברים שגורמים לנו להיות אופטימיים. אחד בנושא המדיני אנחנו רואים פריחה, הזהירו אותנו מצונאמי מדיני וראינו צונאמי של הסכמי שלום. דבר נוסף הוא כמובן נושא הקורונה, רק השבוע נתחיל לראות את התוצאות של פתיחת הסגר ואני מקווה שתהיינה טובות, נמוכות שיאפשרו לנו להמשיך ולחיות בצל הנגיף וגם לפתוח את הכלכלה ומערכות החינוך. נעשה זאת לא כמו בפעם הראשונה אלא בזהירות ובמתינות כדי לא להגיע לגל הנוסף כפי שהגענו בפעם שעברה".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM
אמיר אוחנה חסידי גור הפגנות חרדים ההפגנות בבלפור רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד