י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשפו את פרצופם

המגזין הרפואי הנחשב קורא שלא להצביע לטראמפ: "סכנה לבריאות, לרפואה ולמדע"

מגזין הבריאות הנחשב BMJ מצטרף למגזיני הרפואה הנוספים שתפסו עמדה במחלוקת הפוליטית והם מתייצבים נגד הנשיא המכהן טראמפ. במאמר המערכת מבהירים עורכי המגזין כי "כהונתו של טראמפ בתפקיד אופיינה על ידי דיכוי, עיוות, השמצה והכחשת המדע וזו הפכה להיות מורשת קודרת". לדבריהם, "על הקהילייה הרפואית והמדעית להשמיע קול ברור וצלול שישקף את הצלילות, הראייה הרחבה והחוכמה שיש לקהילייה זו להציע"

המגזין הרפואי הנחשב קורא שלא להצביע לטראמפ: "סכנה לבריאות, לרפואה ולמדע"
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

כהונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התאפיינה בעימות בלתי פוסק עם העיתונאים, אך מתברר שבשלהי הקדנציה הראשונה – ויתכן שגם בשלהי כהונתו כנשיא – הוא פתח חזית נוספת, מול הרופאים, שמתייצבים רשמית כנגדו. השבוע, המגזין הרפואי הנחשב BMJ מצטרף לכתבי עת רפואיים נוספים כאשר במאמר המערכת מבהירים עורכי העיתון כי אין לבחור, לדעתם, בנשיא דונלד טראמפ. הסיבה: "בשל היותו סכנה לבריאות הציבור, הרפואה והמדע".

במאמר המערכת, שנחשב לתקדימי, כותבים העורכים כי קיימת "דאגה מהאפשרות של בחירה מחודשת בדונלד טראמפ". הם מבהירים כי הם מצטרפים בכך לדעתם של עורכי מגזינים מדעיים נוספים הסבורים כי אין לבחור בנשיא בשל "ההשפעות המזיקות של נשיאות טראמפ על מדע ובריאות".

הם מציינים את החלטותיו השנויות במחלוקת של הנשיא הן בביטול האמנות העולמיות (כולל בנושא שינויי אקלים), החלטתו לבטל ההשתתפות במימון ארגון הבריאות העולמי, עמדותיו על פיקוח נשק, וניסיונותיו לבטל את חוק הטיפול בבריאות במחיר סביר ולהותיר מיליוני אמריקאים ללא ביטוח בריאות (ביטול תוכנית 'אובמה קייר'). בעיקר הם מאשימים את הנשיא בכישלון בניהול המגיפה, שגבתה עד כה את חייהם של 225,000 מתים בארה"ב, בנוסף ל-8 מיליון חולים.

לטענתם, טראמפ המעיט בערך על סיכוני הנגיף, עיכב את הפעולות הנדרשות, קידם טיפולים שלא הוכחו וערער את ההתערבויות בבריאות הציבור. "מעשיו וחוסר המעש שלו", הם מבהירים, "גרמו לאלפי מקרי מוות שניתן היה למנוע".

עוד הם מאשימים את הנשיא בכך ש"היה ברור לכול שהוא רואה במדע יריב המתנגד לו, ותגובתו הייתה מניפולציות ולעג". אם לא די בכך, הם כותבים כי "אחד הדברים הגרועים ביותר שמצא לומר על יריבו בימים האחרונים היה שג'ו ביידן "יקשיב למדענים" אם ייבחר. כך גם תקף ולעג לאנתוני פאוצי, שקיבל השבוע את אחת מאותות הערכות הגדולים ביותר של המדע האמריקני, אשר אמר שאנו חווים כעת תקופה מטרידה של "אנטי-מדע".

לסיכום כותבים עורכי המגזין כי "כהונתו של טראמפ בתפקיד אופיינה על ידי דיכוי, עיוות, השמצה והכחשת המדע וזו הפכה להיות כבר מורשת קודרת". מסיבה זו, הם סבורים שעל הקהילייה הרפואית והמדעית "להשמיע קול ברור וצלול שישקף את הצלילות, הראייה הרחבה והחוכמה שיש לקהילייה זו להציע, בכדי למנוע את בחירתו מחדש של הנשיא שעשה הכל בכדי לפגוע במדע".

מדובר בפעם הראשונה שבה מגזינים שנתפסים כבעלי עמדות נייטרייליות יוצאים חוצץ נגד הנשיא, כשהם מסירים את המסיכות ותוקפים אותו בלא להצטעצע במילים.

ואגב, נראה שיש מי שמבקש לחקות את ההתנהלות הזו. במאמר שפורסם במגזין בריאות ישראלי (אי מייד) מצוטט מאמר המערכת של המגזין האמריקאי, בתוספת הקביעה שיש לאמץ את ההתנהלות הזו גם בארץ: "חשוב שגם הר''י ומוסדותיה יביעו עמדה ברורה ובהירה, אם וכאשר הם אכן מזהים מצב שבו ההחלטות האמורות להגן על בריאות הציבור נלקחות ומבוצעות משיקולים זרים לחלוטין". ולמען הסר ספק כותבים גם עורכי המגזין הישראלי – כאילו שלא ידענו זאת קודם – כי "עמדה זו חשוב להביע גם לפני ובעת בחירות פוליטיות מכריעות"...

דונלד טרמאפ בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד