י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוברים שתיקה ויוצאים למלחמה

קו חרדי נגד הקנסות: דרעי וגפני: "זה לא הגיוני" - נתניהו מתעקש

כמעט 24 שעות אחרי שהתייצב נתניהו למסיבת עיתונאים, במהלכה הבטיח להעלות דרמטית את גובה הקנסות למוסדות מפרי התקנות, השר דרעי טוען בקבינט: "אנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". גפני תולה תקוות ביו"ר ועדת החוקה שיבלום זאת ואומר: "זה לא הגיוני ולא פרופורציונלי"

קו חרדי נגד הקנסות: דרעי וגפני: "זה לא הגיוני" - נתניהו מתעקש
לימוד ותפילה בקרעטשניף בעידן הקורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בסיעות החרדיות מצטרפים הערב (ראשון) לסגן שר החינוך מאיר פרוש ומביעים את התנגדותם להעלאת הקנסות, שעיקרן הפחדת המוסדות החרדים, בדיון בקבינט הקורונה הביע השר דרעי התנגדות, ובכנסת צפוי משה גפני להוביל קו נגד.

במהלך דיון הקבינט אמר השר אריה דרעי: "אני לא מקבל את זה שחתונות, חנויות ושאר מפירי חוק שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5000 שקלים ומוסדות לימוד במדינת היהודים, שיפרו את ההנחיות יקבלו מעתה קנסות מקסימליים בסך 25 אלף שקלים. אני נגד הפרת הנחיות".

לדברי השר דרעי, "במוסדות החינוך של ש"ס שומרים על ההנחיות. אבל מדובר במוסדות החינוך הכי חלשים, הכי עניים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". על פי דיווחים הערב בתקשורת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב ואמר לחברי הקבינט: "אני מסכים עם השר דרעי, צריכים לשקול שוב את העלאת הקנסות באופן הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב להתעקשות החרדית ואמר בקבינט הקורונה: "אני סבור שיש להעלות את הקנסות כלפי מעלה, ולפעול בנחישות נגד מי שמפר את ההנחיות, בין אם מדובר בחתונות, מוסדות אירועים או כל מקום אחר שגורם להדבקה המונית".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאז שעות הבוקר ניסו בסיעות החרדיות לפעול מול ראש הממשלה נתניהו לאזן את סכום הקנס, בין ההצעות שהעלו גורמים בסיעות החרדיות היה להשוות את הקנס לפתיחת עסק או קיום אירוע  בסך של 15,000 ש"ח או 10,000 שקל, ולא סכום הזוי של 25,000 שקלים.

מוקדם יותר היום שיגר יו״ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר דרישה מיו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס לקיים דיון סיעתי בנושא, ולגבש עמדה חרדית יחד עם סיעת ש"ס, עוד בטרם תעלה ההצעה לדיון בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

בינתיים יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני אמר הערב בראיון רדיופוני: "אני מקוה שיו"ר ועדת החוקה יעקב אשר לא יאשר אצלו בוועדה את תקנות הגדלת הקנסות הבלתי פרופורציונליות שראש הממשלה מבקש לאשר כעת, זה לא הגיוני ולא פרופורציונלי".

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר התייחס גם הוא הערב לכוונה להעלות את הקנסות באופן דרמטי ובלתי שוויוני ומסר: "אין שום היגיון להעלות קנסות כשהתחלואה יורדת, ובוודאי לא יתכן שמוסדות התורה והחינוך ייקנסו בסכום הגבוה פי חמישה מענפי המסחר. על משרדי הממשלה להתמקד במתווה הנדרש להפעלת המוסדות ולבנות אותו באופן שיהלום את שמירת כל כללי הבריאות, ולא לברוח לפינה הנוחה והקלה של אכיפה וקנסות שאולי טוב לנפנף בהן בתקשורת אך הן לא יועילו כלל לעצירת התחלואה".

קנסות קורונה מוסדות חינוך תלמודי תורה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד