י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המחלה שאחרי

מטריד: תסמיני הפוסט קורונה של המחלימים

עוד ועוד עדויות מצטברות, על תסמינים לבביים קשים המתפתחים אצל מחלימי הקורונה. "חוששים שהמחלקות המתרוקנות יתמלאו בחולי פוסט קורונה"

מטריד: תסמיני הפוסט קורונה של המחלימים
pixabay

גם המחלימים לא רגועים: בתי החולים מדווחים על עוד ועוד מקרים בהם חולי קורונה שהחלימו אושפזו שוב והפעם לא בגלל הנגיף שכבר נעלם מגופם אלא בגלל תסמינים אחרים, לבביים בעיקר, שהרופאים כבר מגדירים כתסמונת ה"פוסט קורונה".

"מדובר על מקרים שמצריכים אשפוז כמו תסחיפים בריאות, במוח ודלקת בשריר הלב. זה חדש ממש, ולי הייתה התלבטות איך לטפל בחולה. התסחיף למעשה לא הפתיע אותי משום שבמחלה הזו יש קרישיות יתר לתקופה די ממושכת. עם זאת, לדלקת בשריר הלב, בשלב הזה – לא ציפינו". כך אומרת פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי בתל השומר, בו זוהו לאחרונה שני מקרים של תסחיף ריאות בקרב מחלימים. את הדברים אמרה בראיון ל-ynet.

לדבריה: "מתחילים לצוץ מקרים מהסוג הזה וזה משהו שהוא מטריד במיוחד. אמנם יש עכשיו הרבה פחות מאושפזי קורונה אבל הפחד שלי, הוא שחולי הפוסט קורונה בסופו של דבר הם אלו שיתחילו לתפוס את המיטות. בטיפול הנמרץ סופרים רק את חולי הקורונה אבל לא את החולים בטיפול נמרץ הרגיל שהם מחלימים".

רופא נוסף, פרופ' שלומי מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשיבא, מסביר כי "אחד הדברים שלמדנו במחצית השנייה של 2020 היא שקורונה עלולה להביא למחלות קרדיווסקולאריות (מחלות כלי דם ולב). אנחנו יודעים שהקורונה נקשרת לקולטנים על פני כלי הדם, וכשאנחנו מדברים על פוסט קורונה, ויש להזכיר שהממצא החשוב הוא שאין קשר בין חומרת המחלה לבין הסיכון לפתח את תסמונת".

מטצקי מוסיף ואומר: "אנחנו בטיפול נמרץ לב רואים בשבועיים האחרונים הצטברות של מקרים שהם למעשה צורה קשה ומסכנת חיים בקרב מחלימים מקורונה. היה לנו חולה שעבר דום לב ללא רקע לבבי, למשל. החולה היה בריא לחלוטין והחלים מקורונה. עורקי הלב שלו היו תקינים והכל היה תקין למעט העובדה שהחלים מקורונה. נתקלנו גם בחולה בת 42, בריאה, שהחלימה מקורונה והתמודדה עם תסחיף קשה בריאות. החולה הזו במשך חודשיים הראתה את כל התסמינים של פוסט קורונה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד