י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הממלכה כמרקחה

נחשף: הרופאים החליטו מי יחיה ומי ימות

סערה מתחוללת בבריטניה לאחר שנודע כי בגל הראשון של הקורונה נקבעה קדימות בקבלה לטיפול נמרץ לצעירים. קשישים לא טופלו

נחשף: הרופאים החליטו מי יחיה ומי ימות
פלאש 90

היו שמועות וההערכות, כעת זה הפך לרשמי: הרוחות בממלכה הבריטית סוערות לאחר שנחשף כי באופן במהלך הגל הראשון של הקורונה כאשר נוצר עומס בבתי החולים, נקבעה קדימות לצעירים על פני מבוגרים בקבלה למחלקות טיפול נמרץ, בעוד קשישים לא נכנסו כלל למחלקות. משמעות הדבר: נגזר עליהם למות ללא טיפול מתאים.

ההערכות על כך נשמעו בעבר, לכולם היה ברור כי בימי העומס הגדול על מערכת הבריאות לא כולם קיבלו טיפול מיטבי, אלא שאיש לא ידע כי נקבע באופן רשמי שהצעירים יטופלו בעוד דינם של המבוגרים נחרץ והם מתו בהיעדר טיפול מתאים.

תמונות של קשישים הממתינים לאשפוז ולמכונת הנשמה פנויה התפרסמו באמצעי התקשורת בבריטניה ובארה"ב אך איש לא אישר את ההערכה כי הרופאים בררו את החולים והחליטו את מי להנשים ואת מי לא. בימים האחרונים התברר כי בבריטניה מדובר היה במדיניות מכוונת כך שהרופאים חרצו את דינם של הקשישים למוות.

התברר כי קדימות בטיפול נקבעה בעזרת כלי ששיקלל בין השאר גם את גיל המטופל. כך יצא שבני 80 כלל לא התקבלו לטיפול נמרץ ובני 60-70 זכו לקדימות נמוכה בהגעה אליו. חולים מתח לגיל 60 התקבלו למחלקות וזכו לטיפול מתאים, בעוד אחרים, גם הגיעו לבית החולים לפניהם, נותרו בעמדת המתנה למיטה שתתפנה כשלא יהיו צעירים שיאיישו אותה. רבים מהם לא שרדו את ההמתנה והלכו לעולמם כאשר טיפול מתאים יכול היה להותירם בחיים.

הגילוי החדש פתר תעלומה בת כמה חודשים: למרות שקבוצת גילאי 70-80 נוטה לחלות יותר מאשר קבוצות אחרות, שיעורה ביחידות לטיפול נמרץ היה הנמוך ביותר, בעוד שיעורה במספר המתים היה גבוה ביותר.

קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד