י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התנאי; שתי בדיקות

מסתמן: תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים

כבר לא שבועיים: הושגה הסכמה לקיצור תקופת הבידוד עבור אלו שנחשפו לחולה מאומת, ובתנאי שיערכו שתי בדיקות קורונה

מסתמן: תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים
עמדת בדיקת קורונה צילום: Yossi Aloni/FLASH90

ההקלות נמשכות: לצד הקלות על המשק ופתיחה מדורגת של מוסדות החינוך, הושגה הסכמה נוספת על קיצור תקופת הבידוד לאלו שבאו במגע קרוב עם חולה מאומת. מעתה והלאה הם יידרשו לשהות בבידוד במשך עשרה ימים בלבד, ולא 14 יום כפי שנדרשו עד כה.

הבידוד המקוצר יקבע עבור מי שערך שתי בדיקות קורונה במהלכו וקיבל תוצאה שלילית ואינו חווה תסמינים. מי שיבחר שלא לערוך בדיקה ימשיך לשהות בבידוד עד לתום 14 יום מאז בואו במגע עם החולה, ורק בהיעדר תסמינים יוכל לצאת מביתו.

על ההישג המרשים חתום ח"כ צבי האוזר מסיעת 'דרך ארץ'. ההנחיה החדשה שצפויה להתפרסם באופן רשמי בימים הקרובים תחסוך למשק יותר ממיליארד שקל שעד כה הופסדו כתוצאה מהיעדרם של עובדים ומסגירת בתי עסק שמותר לפותחם – בעקבות כך שהעובדים נדרשו לשהות בבידוד ארוך.

ההנחיה החדשה תשפיע על מאות אלפים בחודשים הקרובים. על פי נתונים שהגיעו לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת נשלחו עד כה לבידוד כ-1,640,000 אזרחים. השינוי לא נוצר בישראל, גם במדינות רבות באירופה הוחלט לקצר את מספר ימי הבידוד מ-14 ל-12 ואף ל-10 ימים. 

ח"כ האוזר מגיב להחלטה ואומר כי "עד כה ראשי משרד הבריאות עמדו על הרגליים האחוריות נגד שינוי במספר ימי הבידוד, אבל לשמחתי החומה הזו עכשיו נפרצת. מדובר בפריצת דרך ושינוי בתפיסה של משרד הבריאות. כל זמן שהממשלה ממשיכה לעכב את קבלת ההחלטה על קיצור תקופת הבידוד, תימשך הפגיעה הבלתי מידתית במשק ובמאמץ הלאומי לקטוע את שרשרות ההדבקה". האוזר הביע תקווה שההחלטה תאושר ביום רביעי הקרוב כאשר הוועדה תתבקש לאשר את הארכת מתן הסמכות לשב"כ לקיים את המעקב אחרי אנשים שהיו בסביבתם של חולי קורונה.

 

קורונה צבי האוזר בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד