ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ירידה דרמטית במספר החולים בשפעת החזירים

מבדיקת 'מעריב' עולה: בחודש האחרון אובחנו חולים בודדים בשפעת העולמית בישראל, לעומת עשרות בחודשים קודמים. לא ברור האם לחיסון יש קשר לירידה במספר החולים

האם לחיסון יש קשר לירידה?
האם לחיסון יש קשר לירידה? צילום: ארכיון

ירידה דרמטית במספר הנדבקים בשפעת החזירים בחודש האחרון. מבדיקה שערך עיתון 'מעריב' עולה, כי מאז תחילת חודש ינואר אובחנו בבתי החולים ברחבי הארץ רק חולים בודדים בשפעת החזירים, לעומת עשרות רבות בחודשים הקודמים.

שפעת החזירים גבתה עד כה למעלה מ-90 קרבנות בישראל, ואלפים ברחבי העולם. בחודש האחרון הוחל במתן חיסון לכלל האוכלוסייה כנגד המחלה, מה שאולי השפיע על נתוני התחלואה.

גם הדוחות השבועיים שפרסם המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, מצביעים על ירידה ניכרת במספר החולים, בשבוע האחרון רק 13% מסך הבדיקות המדגמיות שעורכים אנשי המשרד נמצאו חיוביות לשפעת החזירים, לעומת כ-60% בחודש שעבר.

"חשוב להדגיש כי המגפה עדיין לא הסתיימה וייתכן כי כבר בקרוב יהיה גל תחלואה נוסף שעשוי להיות אף חזק יותר מקודמו" אומר פרופ' דני אנגלהרד, ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות ל'מעריב'. "אין ספק שאומנם ישנה ירידה בשיעור החולים לעומת חודש שעבר, אך זה לא אומר כלום לגבי העתיד וייתכן שכבר בחודש הבא שפעת החזירים תחזור במלוא עוצמתה. ההמלצה לציבור היא להמשיך ולהתחסן, כי אנחנו רק בתחילת החורף ואפילו השפעת העונתית הרגילה עדיין לא התפשטה כפי שהיא עושה מדי שנה".

מנהל בית החולים בלינסון, ד"ר בועז תדמור, אמר לעיתון 'מעריב': "בהחלט רואים ירידה תלולה במספר הפניות למיון בעקבות שפעת החזירים, ונדמה כי מדינת ישראל הצליחה להכיל את השפעת. אנחנו לא יודעים מה יהיה בחודש הבא, אך ייתכן שהחיידק אינו עמיד לקור וככל הנראה החיסון ההמוני שניתן לאזרחים הצליח, בשלב זה, לדלדל את פיזור השפעת".

למרות הירידה במספר החולים, מבהירים במשרד הבריאות כי אין כוונה כרגע לשנות את ההנחיות שניתנו לציבור הקשורות למחלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד