י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גם אנחנו מתביישים ביום כזה כחרדים!

מה חמור יותר: להכריז "אני מתבייש כחרדי" באזני ח"כ ניצן הורביץ בכנסת או לשבת בסמוך לרפורמי ב'הסתדרות הציונית'? • ולאיזו קהילה נוצרית נתן הרב שלמה בניזרי "צדקה" • טורו היומי של נחשוני

גפני. צילום: אליהו לובין
גפני. צילום: אליהו לובין



מלחמת הג'ובים והג'ובות

צריכה להיות מידה רבה של חוצפה והתנשאות כדי לבחור בדיוק ב'כנסת המינים' לזירת ההתגוששות החדשה ה"בין גזעית" - פנים חרדית.

עוד כתבות:
גפני: "אני מתבייש להיות חרדי" • ש"ס: "עפר לפיו!"
מרגי עצבני: "גפני חצוף! שישטוף את הפה!"


לא למטרה זו שולח הציבור החרדי את נציגיו לכנסת. מי שמתנזר, ממש מאותה סיבה, מקריאת 'יתד נאמן' למשל, לא צריך לקבל את 'חיסולי החשבונות' הפנימיים במסווה של מאבק אידיאולוגי על ערכים, דרך 'שער פולומבו' של כנסת ישראל.

דברי הכפירה החירוף והגידוף כלפי שמיא, הקללות, נבולי הפה וכל העבירות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו, שהם תמצית נאומי הנאצה הנשמעים ב"משכן" הלא קדוש של "נבחרי ישראל", עולים בעינינו אלף מונים בחומרתם, על הליצנות הרפורמית שעליה ביסס אתמול ח"כ משה גפני את התקפת התזזית שלו, נגד הצטרפותה של ש"ס להסתדרות הציונית. הליצנות ההיא, לפחות, בזויה בעיני כולנו, אין סיכוי שתתקרב אלינו או חלילה תיגע בנו ואינה משחיתה את נפש ילדינו, כמו הכותרות, רוויות חילול ה', שיצר ח"כ משה גפני היום בכל כלי התקשורת.

להכריז באזני ח"כ ניצן הורוביץ ממר"צ או ח"כ אחמד טיבי שבעקבות הצטרפותם של יהודים שומרי תורה ומצוות, בשליחות רבותיהם, ל'הסתדרות הציונית' "אני מתבייש ביום זה כחרדי", כפי שגם 'ידיעות אחרונות' וגם 'יתד נאמן' מצטטים היום את גפני, הוא מעשה בלתי אחראי בעינינו הרבה יותר מאם היה מישהו מהחרדים הידוענים מכריז את אותה הכרזה עצמה במליאת ההסתדרות הציונית, או אפילו ב'טמפל' רפורמי.

כבן למשפחה החרדית הרחבה שלנו, גם אם היא מתפרקת, היינו נוהגים בו, אז, בחמלה כמו בגומה אגאייר. אבל כשגפני עושה זאת בכנסת, יש בין קוראי 'יתד נאמן' היום כאלה שעוד ירצו ליחס לו תכונות של 'גבור' 'נועז' 'קנאי' או אפילו 'מנהיג'...

לכן גם אנחנו מתביישים ביום הזה כחרדים...

איננו רוצים להכנס לעצם הויכוח האם הצטרפות לגוף המדולל, גם תקציבית, ששמו 'ההסתדרות הציונית', ראוי למפלגה כמו ש"ס או לא. כבר היו חרדים שהקדימו אותה. בענין הזה מי שפוסק לשס הוא הגר"ע יוסף, ועמו מועצת חכמי התורה והם אמרו את דברם.

חברי הכנסת של מפלגה זו , יש להדגיש, נשמעים לגדוליה שבוחרים בהם בכל פעם מחדש לאחר סינון מדוקדק, יותר מצייתנותם של חברי הכנסת של 'יהדות התורה' לכל גדולי התורה שלהם.

אבל כן חייבים להזכיר לח"כ גפני שללא ה'הסתדרות הציונית' הדומיננטית של פעם, ולא זו השרויה היום במוות מוחי, לא היתה 'כנסת' שבה הוא יכול להתנפל על יהודים טובים בחמת זעם במקום למלא את התפקיד שלצרכו הותר לו ולחבריו לבוא למקום שכזה.

בלי ה'הסתדרות הציונית' לא היה 'סטטוס קוו' שעליו חתמה בזמנו 'אגודת ישראל' ושעמו מנפנפים הח"כים החרדים בראש חוצות בלי ה'הסתדרות הציונית' לא היו לשכות נוחות לחברי הכנסת, עם שולחנות עבודה מפוארים מעץ גלוף משוח בפוליטורה חלקה, ועליהם מחשבים וגם אינטרנט, ושמאחוריהם יזדעקו הוא וחברו נגד אלה שיקראו את המדור הזה היום באתר 'בחדרי חרדים'.

"מה יש היום, אחרי היפחלוג מהסוכנות היהודית בהסתדרות הציונית"? - מצוטט ח"כ גפני כשואל ב'יתד נאמן' – "רק ג'ובים. יש ג'ובים וזה הדבר היחיד" – הוא התריס כלפי ש"ס.

מה שהוא שכח זה שבלי הג'ובים בזמנו הסתדרות הציונית, לא היו היום ג'ובים בכנסת כמו...יו"ר ועדת הכספים. בלי הג'ובים בהסתדרות הציונית לא היו היום הג'ובים במועצות הדתיות שעליהם עיקר המחלוקת בין 'דגל התורה' לשס ובין גפני למרגי.

גם החברות במועצות הדתיות בחלק מהישובים, גם באלה שנציגי דגל התורה מיוצגים בהן, כרוכה בישיבה לצדעם רפורמים ונשים דבר שכל גדולי ישראל אסרו אותו בעבר, ונעשתה להם כהיתר, אולי
יותר מב'הסתדרות הציונית'...

מה באמת עומד מאחורי ההתקפה הלא צפויה והלא הוגנת של ח"כ משה גפני נגד שס אתמול? לעולם לא נדע. אולי מה שהוציא אותו מכליו היא ההקנטה ה'גזענית' שקדמה לזו שלו , מצדו של שר השיכון אטיאס, שאמר על אותה במה ממש שהאשכנזים אינם הולכים לבתי כנסת. אלא שהוא לא התכוון לאנשי 'דגל התורה' בעוד גפני כיוון ישירות לספרדים של שס.

ואולי שמע גפני שביבי, ה"רכש החדש של שס" הוא זה ההולך להיות נציגה בהסתדרות הציונית, והוא טעה לחשוב שמדובר בביבי נתניהו. כיצד יכל להעלות בדעתו שהכוונה היא לח"כ לשעבר יגאל ביבי ה'ציוייני' מהמפד"ל שהצטרף לש"ס עוד לפני שראשון חברי 'קדימה' הצטרף לליכוד.
לא מתאים לו, לגפני הממולח טעות שכזו...

אבישי בן חיים, עזב. התחקירים נשארו. צילום: יעקב נחומיצילום: אבישי בן חיים, עזב. התחקירים נשארו. צילום: יעקב נחומי
אבישי בן חיים, עזב. התחקירים נשארו. צילום: יעקב נחומי


להבדיל, בין יהודי אורטודוכס לאורטודוכס נוצרי

'מעריב' איבד בימים האחרונים שניים מטובי כתביו הקשורים בציבור הדתי - רועי שרון החרוץ והיסודי ואבישי בן חיים ההגון ובעל המקורות. אבל מסתבר שכתב דתי נוסף, התחקירן קלמן ליבסקינד, ממשיך לספק להם 'סקופים' מהסוג שמאפשר לעיתון הזה להמשיך ולצוף, ומעכב את קריסתו המוחלטת.

היום הוא מדווח בלעדית לקוראיו שהפטריאך היווני אורתודוכסי של ירושלים, תיאופילוס השלישי, פנה לנשיא המדינה פרס בבקשה לחון את השר לשעבר הרב שלמה בניזרי.

בעבר, כאשר נעשתה פניה שכזו על ידי אישיות ציבורית אורט ודוסית יהודית, כמו השר אלי ישי, עטו עליו כל כלי התקשורת וקרעו אותו לגזרים. אבל אורטו - דוכס נוצרי, זה לא יהודי אורטו - דוס, אלא משהו שמחייב יחס שונה, והוא אכן זוכה למלוא ההערכה התקשורתית, בינתיים מצדם של עורכי 'מעריב', על הצעד ההומני שנקט, לפחות עד שהפלשתינאים יגידו גם הם את דברם.

כך זוכה הפאטריאך ל'הילת כבוד' שכבר מזמן לא זכה לה וגם לתמונת פוסטר, אדירת מימדים, עם השרביט שבגולתו צלב, המתפרסמת ליד תמונת ה'בול' של האורטודוכס בניזרי.

כאילו שהוא זה שזקוק לעדות האופי כדי להשתחרר מהכלא.

בלי בקשת החנינה שצורפה לתיאורים המופיעים במכתב ההמלצה של הפאטריארך שבלי לא היינו לעולם נחשפים לעוד זוית מעניינת באישיותו של הרב בניזרי שלא ידענו עליה. מאחר וקיים חשש שהשופט אדמונד לוי, שהשליך אותו לארבע וחצי שנים בכלא, לא ירצה גם עכשיו לדעת עליה, נחזור על חלקה, כפי שמופיע ב'מעריב' גם כאן.

במכתבו לפרס מספר הפטריארך כי הכיר את בניזרי כשהיה שר הבריאות. "הפגישה שלנו איתו היה בעניינן של שתי משפחות מהגליל החברות בקהילה האורטודוכסית שלנו. מר בניזרי (הרב בשבילך הפטריארך) התייחס אלינו בדרך החמה ביותר וטיפל בנושא באופן אישי. ימים לאחר פגישתנו מר בניזרי יצר איתנו קשר באופן אישי והמשיך לעשות זאת, עד שהבעיה הרפואית שבגינה הגענו אליו נפתרה לחלוטין".

הפטריארך ממשיך: "בנוסף לעזרתו הרבה הוא הבין שלאחת המשפחות שלנו יש גם בעיה כלכלית, וביוזמתו הוא התאמץ למתן ...צדקה כדי להתמודד עם הבעיה".

זהו. בשביל לקנטר ולהרגיז את שופט הצדק לוי זה מספיק. אם נמשיך לצטט מדברי השבח האלה, עוד עלול ח"כ משה גפני להתפס אליהם ולומר שזרע הפורענות של התחברות שס לרפומים ב'הסתדרות הציונית' נבט בקשר המוזר הזה של עזרה ב'צדקה' שהעניק בזמנו הרב שלמה בניזרי דוקא לפטריארך האורטודוכסי היווני.

האמת? – זה באמת מוזר.

החרדים יאלצו לוותר. טורקיה במבט מלמעלהצילום: החרדים יאלצו לוותר. טורקיה במבט מלמעלה
החרדים יאלצו לוותר. טורקיה במבט מלמעלה


טורקי או הפוך?

הכל הולך 'הפוך' עם הטורקים האלה...

סוף סוף לאחר שנים רבות שבהם מייבאים משם לכאן לקראת טו בשבט, את הפירות היבשים שאנו אוכלים מדי שנה בראש השנה לאילן בתורך..."שבחה של ארץ ישראל", היינו אמורים השנה, לאור ההתפתחויות הדיפלומטיות, ליצא אליה מכאן את מי שבאמת מייצגים את 'שבחה של הארץ' – 15 אנשי תקשורת חרדית.

הם היו אמורים לצאת לשם כדי לעודד את תנועת התיירות לארץ - הקאזינו הנכספת שנפגעה מאד לאחרונה, ועונה להגדרה "במקום שאין איש"...

אבל ב'דקה ה-90' ממש, שיבש מזג אויר את תוכניות 'הדקה ה90' לתקשורת החרדית ובמקום שהעתונאים יתרווחו בכורסאות המטוס הגבוהות מאות מיילים באויר מעל גבי הקרקע הם נותרו מקורקעים ונמוכי מצב רוח .

למה על ההשפלה הזו איש אינו נדרש להתנצל? האם זה לא שוב רק משום שמדובר בחרדים?...


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד