ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תיאור מהשטח

מטייל חרדי בדובאי: "רק חסר פה קבר של צדיק"

מאיר ברנשטיין חרדי אמריקאי-ישראלי המבקר בימים אלה באיחוד האמירויות מספר ל'בחדרי חרדים' על תחושותיו מהטיול בדובאי: "בקהיר היה מפחיד, כאן מדהים ואני עם כיפה ברחוב בגאווה גדולה" | מעניין 

מטייל חרדי בדובאי: "רק חסר פה קבר של צדיק"
ברנשטיין בדובאי צילום: באדיבות המצלם

חרדי ישראלי - אמריקאי שמבקר בימים אלה באיחוד האמירויות, מספר ל"בחדרי חרדים" על הביקור. "‏‎הסתובבתי בקהיר וגם בירדן, כעת פעם שניה אני נמצא באיחוד האמירויות ומדהים פה בטירוף, בקהיר היה פשוט מפחיד מאד, לא העזתי לצאת לרחוב עם סממן יהודי, גם בעמאן ירדן היה מפחיד, כאן באיחוד האמירויות אני מרגיש בטוח לחלוטין עם כיפה ברחוב בגאווה ללא חשש בכלל, אני מרגיש יותר בטוח מניו יורק ואולי בטוח יותר ממקומות מסויימים בארץ".

ברנשטיין נמצא בימים אלא במדינה שהדהימה את העולם הערבי בכך שחתמה על נורמליזציה עם ישראל וסחפה אחריה את בחריין השכנה ואת סודן מאפריקה, וכנראה תיסחוף עוד אחריה, הפלסטינים מטבע הדברים כועסים, אך בורנשטיין אומר כי המקומיים כל הזמן מדגישים כי ההסכם לא בא על חשבון הפלסטינים. "אומרים לי פה כולם כי הפלסטינים מוזמנים להצטרף ליוזמת השלום, אף אחד לא מונע מהם להושיט יד".

ברנשטיין אומר כי הוא הולך ברחוב והוא מרגיש בחלום, "מתי בפעם האחרונה התכתבו איתנו אלפי מצרים או ירדנים באהבה גדולה כזו, אנחנו לא מפסיקים לברך אחד את השני, תנסו פעם לדבר עם ירדנים או מצרים באינטרנט, תחטפו קללות בלי סוף".

מאיר מספר כי הוא אוהב לטייל במדינות ערב, הוא לא נמצא שם בגלל עסקים, "הייתי גם בקטאר אבל זה לא אותו דבר, אני נכנסתי לדובאי לפני שנה כשעוד לא היה שלום, והייתי בטוח שיסתכלו עלי בצורה פחות טובה כי בדרכון כתוב שהייתי בישראל, חשבתי יחקרו אותי, אבל כלום, היה מדהים, התחלתי להסתובב עם כיפה והיה ממש בטוח, במצרים ובירדן הרגשתי תחת סכנה בכל פעם שהיה לי חשד שהם עולים עלי שאני קשור לישראל, במצרים הפכו לי את כל התיק, רעדתי במלוא מובן המילה, פה באיחוד האמירויות זה מדהים, מחבקים אותי, מקווים שעוד יהודים יבואו, אני מחכה כאן עוד קצת כי אני מאד רוצה להגיע לאבו דאבי, אבל צריך להמתין 14 יום בגלל הקורונה".

ברנשטיין מספר על שבת מרוממת, "הייתי כאן שבת, ורק היה חסר כאן איזה קבר של צדיק כדי להרגיש בעיירה בפולין, אבל פתאום אתה רואה את המגדל הגבוה בעולם בורג' חליפה, שרק לפני 10 שנים המוסד על פי פרסומים זרים חיסל מחבל בכיר במקום, ועכשיו אני מטייל ברחוב בשבת עם בגדי שבת".

"הממשלה פה נותנת גיבוי להכל לפני הקלעים מאחורי הקלעים, הם הופכים פה את המקום לכשר, יש כאן כבר כולל בוקר לא רשמי, בונים פה מקווה, זה לא יאומן, אני מרגיש בחלום, החרדים פה מרגישים כאילו הם בטיש, ההתאמה פה למגזר החרדי חזקה, יש כאן בריכות נפרדות לנשים וגברים, הם פשוט מחכים לחרדים, אומרים לי את זה ממש כולם, ניסיתי קצת להסביר להם שלא לכל החרדים יש אינטרנט, להסביר להם על ההבדלים זה ממש דוקטורט באוניברסיטה, הם מרותקים לסיפורים על מרקם החיים בישראל בין חרדים לחילונים".

 

דובאי קטאר ירדן מצרים טיול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד