ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
רוסיה ביתנו

רביב דרוקר חשף את השיטה; עודד פורר נטש בזעם

העיתונאי רביב דרוקר פרסם אמש תחקיר מקיף, ממנו עולה תמונה מטרידה על חשש לקניית קולות לכאורה, באמצעות הצעות החוק שיזמה מפלגת 'ישראל ביתנו' • הצעות החוק מאפשרת לאזרחי רוסיה לקבל אזרחות ישראלית מבלי שיגורו בה אף לא יום אחד • עודד פורר - יוזם ההצעות ניסה להתגונן, אך משראה כי הוא לא מצליח, נטש את האולפן בזעם, לא לפני שהשווה את דרוקר לרשימה המשותפת

רביב דרוקר חשף את השיטה; עודד פורר נטש בזעם
קמפיין הבחירות של 'ישראל ביתנו' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (ראשון) הוקדשה תכנית המקור המשודרת בחדשות 13 ומוגשת על ידי העיתונאי הוותיק רביב דרוקר, תחקיר מיוחד על מעלליה של מפלגת ישראל ביתנו בנושא ה'עלייה' מרוסיה. בתחקיר נחשפו מסמכים סודיים, נתונים, וסיפורים על בעלי הון וסלבריטאים מרוסיה שניצלו את המצב, ולטענת 'המקור' הפכו בעלי עניין את קבלת הדרכון לעסק מניב.

לפי התחקיר, מפלגת 'ישראל ביתנו' יזמה תיקון חקיקה שנתן אפשרות לעולים חדשים לקבל מיד עם הגעתם לארץ אזרחות ודרכון. ומצב זה נוצל על ידי אלפי עולים חדשים שזכו לקבל את המעמד קרי, אזרחות ודרכון, דבר שהקנה להם אפשרות לביטוח רפואי ועוד אפשרויות, וחזרו מיד למדינתם, רוסיה.

בנוסף עולה החשש לאור נתוני התחקיר כי בעקבות כך תיתכן - לכאורה - אפשרות שמפלגת 'ישראל ביתנו' הרוויחה הון פוליטי ומצביעים שאינם מתגוררים כלל בארץ ורק מחזיקים באזרחות ישראלית, דבר המקנה להם זכות הצבעה בבחירות.

‏דרוקר הוסיף וסיפר "יום אחד הודחה סופה לנדבר מרשימת ישראל ביתנו  אחרי עשר שנים כשרת קליטה. הליך דמוקרטי, כרגיל. מאז שתקה. כשראיינתי אותה על מינויים בעלי גוון פוליטי בגוף שאחראי על הנפקת אשרות עלייה לאזרחי חבר העמים, ניסתה לנדבר והכחישה את דבר נוכחותה בוועדה, אלא שדרוקר העמיד אותה מיד על טעותה, ואמר לה, היית. לנדבר מצידה הפטירה "אני לא זוכרת".

בהכנת התחקיר נעזר רביב דרוקר גם ביצחק אילן ז"ל, סגן ראש השב"כ לשעבר שנפטר לאחרונה שסיפר על ההחלטה שלו להגיש מועמדות לתפקיד ראש 'נתיב' - הגוף האחראי על העלאת יהודי רוסיה - למרות שהזהירו אותו שמדובר ב'מכרז תפור' ועשה זאת רק כדי לאשש את הטענה כי 'הוא חי במדינה מושחתת' כהגדרתו. אילן סיפר לדרוקר על כך שבעת שירותו בשב"כ הוא 'הושאל' לעבודת נתיב, וכשהגיע להגיש מועמדות לתפקיד שאלו אותו 'שאלות מטופשות' רק כדי לעשות מצג שווא שיש אכן מכרז. "ידעתי שאין סיכוי שאזכה", אמר אילן, וסיכם "המסקנה שלי התאמתה - אני חי במדינה מושחתת".

ב'נתיב' הכחישו וטענו: נטע בריסקין (זו שזכתה במכרז) היא אישה רבת זכויות וניסיון של שנים רבות. היא זכתה במכרז פומבי לתפקיד בזכות כישוריה.

חבר הכנסת של המפלגה עודד פורר שאף יזם הצעות חוק בעניין הוזמן לאולפן להגיב ולהציג נקודת מבט שונה על המוצג בתחקיר, והחל לתקוף את דרוקר, על הצגת נתונים מעוותים כלשונו, עוד ציין פורר כי היחידים שהתנגדו להצעה של ישראל ביתנו בזמנו היו חברי הרשימה המשותפת והוא בתחקירו מצטרף אליהם. דרוקר מצידו ביקש מפורר שיציג לו עובדה אחת לא נכונה, לאחר עימות קצר ביניהם נטש פורר את האולפן בזעם, בטענה כי לא נתנה לו האפשרות להגיב.

יעקב קדמי שהיה מנהל נתיב בין השנים 1992-1999, הגיע אף הוא לאולפן חדשות 13 טען כי לדידו מדובר במשהו צודק "כאשר ממשלות פולין וגרמניה מעניקות אזרחות לכל מי שמצהיר כי סביו היה חי במדינה, ולא דורשים כוונת השתקעות או למידת השפה. אני מאד בעד שבישראל יתנו אזרחות לזכאים על פי חוק השבות" טען קדמי.

כשדרוקר הודה לקדמי על כל שהוא לא נוטש את הראיון כמו פורר חייך קדמי ואמר "יש לי עצבים חזקים יותר מהמנחים..."

 

ישראל ביתנו עליה לארץ המקור עודד פורר נתיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד