ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כמה הוא יעיל?

דיווח: המוסד השיג את החיסון הסיני והבריח לישראל

מייד אין צ'יינה: על פי הדיווחים, 'המוסד' הביא את החיסון הסיני לקורונה לארץ, כאן ינסו ללמוד ממה הוא מורכב ומה מידת יעילותו נגד הנגיף

דיווח: המוסד השיג את החיסון הסיני והבריח לישראל
ראש המוסד, יוסי כהן צילום: פלאש 90

ההפרה השיטתית של זכויות היוצרים בסין חוזרת אל הסינים כבומרנג. הכתב הצבאי של 'חדשות 12' ניר דבורי דיווח כי המוסד הצליח להניח את ידו על כמה בקבוקונים של החיסון הסיני לקורונה והביאם לארץ. כעת, במעבדות נבדקת התרכובת ויעילותה נבחנת.

אם הדיווח אכן נכון, הרי שמדובר בניסיון ישראלי לחקות את החיסון הסיני, דבר שלרוב הסינים עושים בהצלחה כשהם מחקים כל דבר המיוצר במדינות המערב. הפרת זכויות יוצרים בסין הפכה לשיטה, עד שכלכלנים סבורים כי חלק ניכר מההכנסה הסינית מיצוא מקורו בתוצרים של אותה הפרה סדרתית, כעת נראה שהשיטה מתהפכת. הישראלים מנסים לחקות את הסינים.

עם זאת, כרגע לא ברור מה יעשו בישראל עם התרכובת. גם אם יצליחו אנשי המעבדות לפענח את רכיבי החיסון, כל עוד יעילותו ובטיחותו לא הובררו במחקר מסודר ומתועד, מה שלא נעשה במקרה של החיסון הסיני, אין להעלות על הדעת כי ייעשה בו שימוש ואי מי יחוסן בו.

ככל הידוע החיסון הסיני לא נוסה על קבוצה גדולה של אנשים, מתרבויות שונות ובגילאים שונים, אין גם תיעוד מסודר על יעילותו ואיש לא יכול להבטיח כי הוא בטוח לשימוש וכי הוא לא גורם לתופעות לוואי קשות.

כרגע עיני העולם נשואות לחברות התרופות הגדולות המקיימות את השלב השלישי בניסוי בחיסון שהן מפתחות. תוצאות הניסוי אמורים להתקבל בעוד כחודש, והן ייבחנו בידי אנשי מינהל המזון והתרופות האמריקאי שיחליט אם לאשר את החיסון או לא.

 

חיסון לקורונה סין המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד