י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדתה נוצרית

ההורים בבית הספר זועמים: התלמידים יחגגו את החגים הנוצריים

היהודים באים: בית הספר 'נבון' בעיר הרצליה החליט באופן שרירותי להכליל במסגרת הלימודים בביה"ס גם את ימי אידם של הנוצרים | ההורים זועמים על ההחלטה הכפויה, שבמקרה והייתה הפוך הייתה 'זוכה' לקיתונות של שנאה בטענות של כפייה והדתה "גם מי שאינו דתי, עדיין יהודי" 

ההורים בבית הספר זועמים: התלמידים יחגגו את החגים הנוצריים
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

מדינת היהודים?! סערה בעיר הרצליה עם הפרסום של בית הספר 'נבון' בעיר על חגיגות מיוחדות שייערכו בבית הספר לציון חגי הנצרות. קבוצת הורים לתלמידי בבית הספר יצאו למאבק על צביון היהדות של חינוך ילדיהם. וטוענים, במקום ללמד את ילדינו על מסורת ישראל מאביסים את ילדינו בחגים של הנצרות. לא ייתכן שבאם ילמדו על יהדות יטענו מיד על הדתה, וכשעושים בדיוק את ההפך החמור הדברים עוברים בשתיקה.

ההורים מצידם כואבים וכועסים ולא מבינים, צחי שני אבא לילדה במערכת החינוך בהרצליה אמר לאולפן Ynet, כי הוא מתנגד בכל תוקף לחגיגות הללו, וטען כי בית הספר מעודד את התלמידים לערכי נצרות.

חבר מועצת העיר הרצליה מטעם דגל התורה אלעד צדיקוב המכהן גם כיושב ראש פורום אחריות יהודית ומנכ"ל ארגון אופק, מדגיש בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "אין מדובר רק במאבק של היהדות החרדית, מדובר במאבק של כל כלל ישראל. כאשר בכלל קבוצת הורים מבית הספר הם אלו שפנו אליו על מנת שיטפל בנושא. והמגמה רק תלך ותתרחב".

במכתב ששלח צדיקוב לשר החינוך יואב גלנט ולמנכ"ל המשרד, ואל ראש עיריית הרצליה ומנכ"ל העירייה ומנהלת בית הספר נבון, כתב "מגמת אימוץ וחגיגת חגי הנוצרים בבתי הספר בהרצליה ממשיכה להתרחב... מדובר בטשטוש הזהות היהודית של תלמידי ישראל, ודחיקת ערכי היהדות במגמתיות", מזהיר צדיקוב.

עוד הוסיף צדיקוב "מדובר בריקנות חינוכית, עם כל הכבוד לגאוות בית הספר על ניסיון ניהולי גלובאלי של מנהליו, מרחבי למידה מעוצבים וטכנולוגיים והפעלת מוסד ללא צלצולים, את עיקר העיקרים, חינוך ילדי ישראל והכרות עם זהותם, עם היסטוריית עמם, בית הספר מחטיא במזיד על דעתו ובניגוד לתכנית הלימודים המוכתבת. 

"גם ציבור שאיו דתי, עודנו ציבור יהודי, ההזדקקות הנואשת ל'גיוון' על ידי מועדים נוצרים חסרי משמעות לילדינו מעידה על כשל פנימי עמוק במערכת החינוך" תוקף צדיקוב במכתבו, ודורש "הנני מבקש שתיאמר אמירה ברורה והצבת גבולות גזרה כלפי מערכת החינוך בהרצליה ובכלל, וכן טיפול משמעתי כלפי הנהלת בית הספר"

לא ייתכן, מוסיף צדיקוב, כי תתאפשר אווירת 'מערב פרוע' כאשר כל מורה ועד הורים או מנהל מוסד מחליטים לדחוק את רוח ישראל מתלמידיהם ולהאביסם בתוכן נוצרי. מדובר בהתנהגות אסורה על פי חוק ועל הרצף הפלילי. וקולו הברור של משרד החינוך חייב להישמע".

 

 

אלעד צדיקוב הרצליה חינוך נוצרי משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד