י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גם למבוגרים

החיסון מתקדם: יעילות גבוהה ותופעות לוואי מעטות

חברת התרופות אסטרהזניקה דיווחה על פיתוח חיסון מתקדם בקצב משביע רצון | בניגוד לאחרים בתחום, הוא יעיל גם בקרב מבוגרים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה

החיסון מתקדם: יעילות גבוהה ותופעות לוואי מעטות
חיסון, אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ענקית התרופות אסטרהזניקה מדווחת על נתונים חיוביים מתוצאות הניסוי שהיא עורכת לחיסון לקורונה שבפיתוחה. החדשות הטובות הן כי הוא נמצא יעיל גם בקרב מבוגרים שלרוב סובלים ממערכת חיסונית חלשה וכן שהוא יוצר כמות גדולה של נוגדנים בגוף.

הדיווח ממשיך את המגמה החיובית המצטיירת מדיווחי החברות המפתחות את החיסונים לקורונה. אסטרהזניקה, שהיא אחת מהחברות העומדות על קו הגמר בפיתוח החיסון, מדווחת כי רמה גבוהה של נוגדנים נמצאה בדמם של המתחסנים, גם המבוגרים שביניהם. חשיבותו של הדיווח עולה לאור העובדה כי אנשים מבוגרים חשופים לסיכון גבוה יותר במקרה של הידבקות בקורונה כמו במחלות אחרות, מאחר והמערכת החיסונית שלהם חלשה. חיסונים אחרים, כמו חלק מחיסוני השפעת למשל, מגלים יעילות מופחתת בקרב מבוגרים.

גם תופעות הלוואי היו מעטות, גם בקרב מבוגרים שלעיתים סובלים מתופעות לוואי קשות יותר מאשר צעירים.

בשבועות הקרובים תאסוף החברה את הנתונים מעשרות אלפי המתחסנים. ותעבד אותם. המטרה היא להוכיח את בטיחות החיסון – שהוא לא גורם לתופעות לוואי קשות, וכן את יעילותו – שרמת הנוגדנים בדמם של המתחסנים הינה גבוהה ונשמרת לאורך זמן, ואלו מביניהם שנחשפו לנגיף הקורונה לא נדבקו ולא חלו.

 

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד