י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הזעם על העלאת הקנסות

מתקפה חרדית על כוונת ראש הממשלה: "ללכת בכוחנות ולא עם שכל"

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר הביע היום את זעם הסיעות החרדיות כנגד החלטות הממשלה, ובמיוחד כוונתו של ראש הממשלה נתניהו להגדיל באופן משמעותי את הקנסות שיוטלו על מוסדות חינוך שיפתחו בניגוד להנחיות • ח"כ אשר דורש להעניק סמכויות נרחבות לרשויות המקומיות

מתקפה חרדית על כוונת ראש הממשלה: "ללכת בכוחנות ולא עם שכל"
שוטרים בפתח חיידר צילום: באדיבות המצלם

הזעם של הסיעות החרדיות כנגד כוונת ראש הממשלה נתניהו להעלות את הקנס בגין פתיחת מוסד לימוד בניגוד להנחיות, ממשיך להדאיג את הסיעות החרדיות. היום הביקורת שלהם בנידון מופנית גם כלפי ראש הממשלה והממשלה כולה.

יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר תקף הבוקר (שני) את הממשלה על חוסר ההיענות לדרישות הוועדה: "אני מאוד לא שבע רצון מול התנהלות הממשלה, יש הרבה טמינת ראש בחול. יש מצד אחד העלאת קנסות בצורה חסרת תקדים ומצד שני לא נותנים פתרונות", טען אשר.

לדבריו, "מצד אחד עקשנות על דברים שצריך למצוא בהם היגיון ומצד שני העלאת קנסות דרמטית. אפשר לאכוף רק מה שיש בו היגיון. בדבריו הציע אשר פעם נוספת להעניק סמכויות נרחבות לראשי הרשויות: "כל הפתרונות של למידה בחוץ, שיש עדיין מבוגר שמלמד אותם ומרביץ תורה, זו זעקה שבאה מהציבור שלי, לתת פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסא. אנחנו רואים ראשי ערים שמבקשים לתת להם אחריות וגבולות גזרה".

גם בנושא החתונות טען חבר הכנסת אשר כי יש לאמץ את המתווה, והציע לאפשר קיום חתונות בקפסולות: "אותו דבר בנושא החתונות, כשאומרים 20 איש, זה פשוט לקרוא לאנשים להפר את זה. הצענו שהרשויות המקומיות יהיו אחראיות על החתונות הללו, שיהיה פיקוח עירייה או משטרה, אפילו שיטור בתשלום כמו שנעשה במשחקי כדורגל".

ח"כ אשר הביע את הזעם שקיים בסיעות החרדיות: "זה לדבר לקיר, ללכת בכוחנות ולא עם שכל", תקף אשר בהתייחסו להחלטת הקבינט מאמש. "אני לא מצליח להבין את הסיפור של כיתות א' ב' שההורים לא מסוגלים לצאת לעבודה ולהשאירם בבית ודווקא את ג' ד' מדברים על שבוע שלם. הכי טבעי להמשיך א' ב' אחרי 6-0. ההתמודדות לוקה בחסר, בעקשנות לא מובנת ולא ברורה. תפקידנו לעשות כל מה שאפשר בעניין הזה".

יעקב אשר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד