י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"החזיר לה את החיים"

מרגש: האברך תרם כליה לאשה שלא הכיר • האזינו

האברך ר' מוישי סגל החליט לתרום כליה, ניגש לארגון "מתנת חיים" שם במהרה נמצא האדם הממתין בשקיקה להשתלת הכליה • אתמול סיפר סגל בראיון לעמי מימון על השתלשלות הדברים, ומה עשה כשראה כי האדם שהוא תורם לו את הכליה, אינו שומר תורה ומצוות • האזינו לראיון המלא

מרגש: האברך תרם כליה לאשה שלא הכיר • האזינו
תורם הכליה מוישי סגל בבית החולים צילום: באדיבות המצלם

אתמול במערכת חידודון יחד עם כל ישראל, התרגשו לשמוע על ר' מוישי סגל, אברך, חסיד חב"ד, שתרם בשבוע האחרון כליה. בשידור חי בתוכנית חידודון, ראיין עמי מימון את מוישי לראשונה מאז ההשתלה, שעברה בהצלחה בעודו מחלים בביתו. "נתינה תמיד הייתה חלק בלתי נפרד ממני", מתחיל מוישי לגולל את הסיפור למאזינים.

תורם הכליה בראיון לעמי מימון

"כשרציתי לתרום כליה, בעקבות דודי ר' בצלאל יקונט שגם תרם כליה לפני כמה שנים, פניתי לארגון מתנת חיים שיסד ר' ישעיהו הבר שנפטר בטרם עת מנגיף הקורונה, נרשמתי ועשיתי את כל פרוצדורת הבדיקות הנדרשת על מנת לוודא שאני כשיר לתרום כליה".

"בחול המעד סוכות האחרון, קיבלתי תשובה שאני אכן כשיר ויכול לתרום כליה". מספר בהתרגשות ר' מוישי, כשנזכר ברגעים המיוחדים.

"לא ידעתי למי הכליה תהיה מיועדת עד ליום שבו הגעתי לבית הרפואה לצורך תחילת תהליך התרומה, שאלו אותי אם ברצוני לראות את הבנאדם אליו מגיעה הכליה אותה אני תורם, בהתחלה התלבטתי, אך בסוף רציתי לראות". ממשיך את הסיפור הרב סגל.

"כשנכנסו לחדר, ראיתי מולי זוג שאינו שומר תורה ומצוות לעת עתה, ישבתי איתם שעתיים ודיברנו על הכול. הם מאד התרגשו, לאחר שההשתלה עברה בהצלחה, יכולתי לראות את האור בעיניים אצל האישה, ראיתי איך זה החזיר לה את החיים".

לסיום, העביר ר' מוישי סגל מסר למאזינים ואמר: " ז' מר חשון, היום שמתחילים להגיד ותן טל ומטר לברכה, רק בגלל שחיכו עד עכשיו מסיום החגים, ליהודים שיסיימו לחזור לארץ ישראל, מכאן אפשר לראות את הערבות ההדדית. הקב"ה נתן לנו שתי כליות, אולי רק בשביל שנוכל לתת אחת ליהודי אחר שזקוק לה?"

השתלת כליה תורם כליה עמי מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד